شناسهٔ خبر: 67792807 - سرویس استانی
منبع: ایسنا | لینک خبر

از پرداخت ‌باقیمانده‌ مطالبات گندمکاران خوزستان چه خبر؟

فاطمه سعدیان

دبیر کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: پیش‌بینی‌ می‌شود که مابقی مطالبات گندمکاران نهایتا تا پایان هفته جاری پرداخت شود.

صاحب‌خبر -

سید محمد سادات ابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: روز گذشته در جلسه‌ای با رییس سازمان برنامه و بودجه، زمان پرداخت مطالبات کشاورزان را پیگیری کردیم که بر اساس گفته وی تا دو روز آینده پرداخت و پیش‌بینی‌ ما این است که مابقی مطالبات گندمکاران نهایتا تا پایان هفته جاری پرداخت شود.

طبق اعلام شرکت بازرگانی دولتی ایران، خوزستان در سال جاری در صدر خرید تضمینی گندم کشور قرار گرفت و بیشترین میزان خرید به این استان تعلق داشت و ارزش گندم‌های خریداری شده از کشاورزان خوزستانی نیز معادل ۲۷ هزار میلیارد تومان بوده است.

وی با اشاره به میزان مطالبات گندمکاران خوزستانی، ادامه داد: کل گندم خریداری شده یک میلیون و ۶۲۰ هزار تن است که از این میزان ۲۲.۵ هزار میلیارد تومان مطالبات گندمکاران خوزستانی پرداخت شده و ۶ هزار میلیارد تومان باقی مانده است.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین در سطح کشور، ۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تن گندم خریداری و از ابتدای فصل خرید تضمینی گندم ۵۳ هزار میلیارد تومان مطالبات کشاورزان پرداخت شده است.

انتهای پیام