شناسهٔ خبر: 67792393 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

برداشت برنج از شالیزارهای مازندران چه روندی طی می‌کند؟

ساری- ایرنا- رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به تداوم برداشت شالی از اراضی کشاورزی مازندران گفت: انتظار داریم امسال شاهد رشد ۱۰ درصدی در تولید برنج استان باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روابط عمومی جهاد کشاورزی مازندران، بابک مومنی روز سه شنبه، اظهار کرد: امسال به همت شالیکاران و همچنین اجرای طرح‌های افزایش بهره‌وری و عملکرد محصولات کشاورزی، توازن در عرضه کودهای پایه و مبارزه با آفات و بیماری‌های گیاهی و شرایط مساعد جوی انتظار داریم شاهد رشد ۱۰ درصدی در تولید برنج استان باشیم.

وی با بیان اینکه امسال برداشت محصول برنج ۱۰ روز زودتر از سنوات قبل شروع شد، افزود: این مهم نشان می‌دهد شالیکاران ما با مدیریت درست پیش رفتند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: در راستای اجرای سیاست‌های جهشی در تولید برنج امسال ارتقای سلامت برنج سالم و ارگانیک از ۱۴۰ هکتار سال قبل به سه هزار هکتار رسید.

برداشت برنج از شالیزارهای مازندران چه روندی طی می‌کند؟

برنجکاری یکی از مهم ترین فعالیت کشاورزی در مازندران و منبع مهم درآمد کشاورزان استان است و با تولید بیش از یک میلیون تن، ۴۲ درصد برنج مورد نیاز کشور از این استان تامین می‌شود. استان مازندران تولید کننده ۷۲ نوع محصول زراعی و باغی است که در تولید ۱۵ محصول رتبه اول تا سوم را دارد.

این استان با برخورداری از تنها ۲ و نیم درصد زمین کشاورزی کشور، سالانه هفت درصد از تولیدات کشاورزی و ۱۱ درصد از ارزش اقتصادی محصولات کشاورزی کشور را در اختیار دارد.