شناسهٔ خبر: 67776930 - سرویس بین‌الملل
منبع: ایسنا | لینک خبر

نویسنده صهیونیست: خطر حمله چندجانبه علیه اسرائیل هر روز افزایش می‌یابد

رویا معصومی

تحلیلگر راهبردی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی تاکید کرد سرویس امینی این رژیم به شدت در مورد جنگ فرسایشی در غزه، کرانه باختری، لبنان و یمن نگران است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، «یوسی میلمن» تحلیلگر مسائل راهبردی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی گفت حمله روز شنبه نیروهای هوایی رژیم به بندر حدیده یمن بیانگر خطر حمله چندجانبه علیه رژیم صهیونیستی است، خطری که هر روز در حال افزایش است.

وی افزود فرماندهی ارشد ارتش رژیم صهیونیستی از این موضوع آگاه است و از «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی می‌خواهد جسورانه وارد عمل شده و گره موجود میان جبهه‌های مختلف در غزه، لبنان، کرانه باختری، جولان اشغالی، عراق و یمن را باز کند.

میلمن به نقل از یکی از افسران ارشد ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد: «پس از دستیابی ارتش به دستاوردهای کیفی علیه حماس و دستاوردهای نظامی بزرگ ارتش در نوار غزه» جنگ غزه به مرحله سختی رسیده است.»

او سپس در واکنش به این ادعاها گفت آماری که ارتش رژیم صهیونیستی در طول این ۲۸۹ روز جنگ ارائه کرده، نه تنها همیشه یکسان نیست و حتی متناقض است که باعث ایجاد تردید در مورد اعتبار گزارش‌ها می‌شود.

میلمن مدعی شد ورود ارتش به شهر رفح یکی از شگفتی‌های بزرگ در جنگ غزه بود زیرا ارزیابی حماس این بود که نیروهای اشغالگر جرأت ورود به این شهر که در آن حدود ۱.۵ میلیون و اکثرا آواره ساکن هستند، نداشته باشد.

تحلیلگر مسائل راهبردی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در ادامه گفت نگرانی بزرگتر، جنگ فرسایشی در غزه، در کنار فرسایش متقابل و مستمر میان حزب‌الله و رژیم صهیونیستی به جبهه سومی در کرانه باختری کشیده خواهد شد زیرا حملات فلسطینیان و خشونت شهرک‌نشینان علیه فلسطینی‌ها در حال افزایش است.

وی تاکید کرد این تشدید ممکن است منجر به افزایش اقدامات خشونت‌آمیز علیه رژیم صهیونیستی در ارتفاعات جولان اشغالی شود.

میلمن گفت بسیار مشکوک است که حمله سنگین به بندر حدیده و دیگر مواضع یمن، جنبش انصارالله را از ادامه حملات خود علیه رژیم صهیونیستی بازدارد. سامانه‌های دفاع هوایی رژیم صهیونیستی نمی‌توانند به طور کامل و محکم مانع از نفوذ پهپادها به اراضی اشغالی شوند. همانطور که انصارالله نه فقط در شهر ایلات و وادی عربه که در تل‌آویو هم آن را ثابت کرد.

وی افزود ارتش رژیم صهیونیستی و سرویس امنیتی متوجه شده‌اند که راه مطلوب برای خروج رژیم از آشوبی که در آن قرار گرفته، دستیابی به توافق است که با قرارداد آزادی اسرای صهیونیستی شروع می‌شود. قراردادی که رئیس سرویس اطلاعات موساد و شاباک و نیز «اسحاق یوسف» خاخام ارشد و تعدادی از وزیران از آن حمایت می‌کنند. در صورت انعقاد چنین توافقی، انتظار می‌رود در غزه آتش‌بس شود و حزب‌الله و انصارالله هم حملات خود را متوقف کنند.

میلمن تاکید کرد توقف جنگ در همه میادین، ممکن است به اقتصاد رژیم صهیونیستی و وجهه آن در دنیا کمک کند و اعتماد صهیونیست‌ها را برگرداند اما همچنان یک نفر مانع اصلی است و آن نتانیاهو است.

این نویسنده صهیونیستی در تحلیل دلایل مخالفت نتانیاهو با توافق آتش‌بس گفت توافق آزادی اسرای صهیونیستی که آغازی برای روند آتش‌بس است در نهایت حکم اعدام سیاسی برای نتانیاهو است. وزیران تندرو کابینه نتانیاهو و تعدادی از نمایندگان پارلمان رژیم صهیونیستی کابینه را تهدید به انحلال می‌کنند و در صورت انحلال، انتخابات زودهنگام جدیدی برگزار می‌شود و نتانیاهو از زندگی سیاسی حذف می‌شود. تنها چاره نتانیاهو برای ادامه بقای سیاسی خود تداوم جنگ غزه است آن هم به هر قیمتی؛ به قیمت جان اسیران صهیونیستی، فروپاشی اقتصادی و ناامیدی صهیونیست‌ها.

انتهای پیام