شناسهٔ خبر: 67775313 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

رشد ۱۹۵ درصدی اعتبارات استانی ایلام در دولت سیزدهم

ایلام - ایرنا - سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ایلام گفت: اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی در سال ۱۴۰۳ نسبت به سال ۱۴۰۰ به میزان ۱۹۵ درصد افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

سیدمنصور حسینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: منابع تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی اعم از سه درصد نفت و گاز، تملک استانی، مالیات بر ارزش افزوده و قانون استفاده متوازن از امکانات کشور از هشت هزار و ۹۹۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۰ به ۲۶ هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۳ رسیده است.

وی افزود: اعتبارت سه درصد نفت و گاز در سال ۱۴۰۰ از مبلغ یک هزار و ۸۶۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۰ به هشت هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۳ به میزان ۳۵۳ درصد رشد و همچنین اعتبارات قانون استفاده متوازن از امکانات کشور در سال ۱۴۰۰ از مبلغ ۲ هزار و ۵۱۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۰ به ۶ هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۳ به میزان ۱۵۳ درصد افزایش یافته که بالاترین میزان رشد را به خود اختصاص داده‌ است.

حسینی اضافه کرد: میزان تخصیص اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی در سال ۱۴۰۰ به میزان ۵۲ درصد بوده که این میزان در سال ۱۴۰۲ به ۶۲.۷ درصد افزایش یافته است.

رشد ۱۹۵ درصدی اعتبارات استانی ایلام در دولت سیزدهم

وی ادامه داد: میزان تخصیص اعتبارات عمرانی استانی در سال ۱۴۰۰ حدود ۴۰۰ و ۶۷۰ میلیارد ریال بوده که از این میزان ۳۸.۷۷ درصد بصورت نقد و ۶۱.۲۳ درصد بصورت اسناد خزانه به استان اختصاص یافته است.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام بیان کرد: در حالی که میزان تخصیص اعتبارات عمرانی استانی در سال ۱۴۰۲ حدود ۱۱ هزار و ۷۹۰ میلیاردریال بوده که از این میزان، مبلغ ۱۰هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال حدود ۹۳ درصد بصورت نقد به استان اختصاص یافته است.