شناسهٔ خبر: 67768321 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون شهردار تهران خبر داد:

ورود بخشی از خودروهای چینی به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت

تهران بزرگ - ایرنا - معاون مالی و اقتصادی شهردار تهران از ورود بخشی از خریدهای حمل و نقلی چینی در سال جاری خبر داد و گفت: در این دوره مدیریت شهری، شورا و شهرداری تهران توجه ویژه‌ای به حمل و نقل عمومی دارند به گونه ای که قرارداد خرید ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس تولید شرکت‌های داخلی منعقد که تاکنون بخشی از این اتوبوس‌ها وارد ناوگان شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، لطف‌الله فروزنده عصر یکشنبه در حاشیه مجمع فوق‌العاده بانک شهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مدیران فعلی شهرداری به این قرارداد اکتفا نکرده و قرارداد ساخت ۱۱۳ واگن ملی منعقد شد اما نیاز شهر با این خریدها حل نمی‌شود و به همین دلیل منجر به مذاکره با چین شد تا با استفاده از ظرفیت مالی برای انعقاد قراردادی در حوزه حمل و نقل اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه نمونه‌های واگن‌های مترو ساخته شده است، اضافه کرد: بقیه این واگن‌ها در حال ساخت است که امیدواریم بخشی از آنها تا ۲۲ بهمن ماه سال جاری و مابقی در سال آینده وارد ناوگان حمل و نقلی پایتخت شود. البته ورود بیش از ۷۰۰ واگن مترو، ۲۵۰۰ اتوبوس برقی، ۲۷ هزار تاکسی و ۱۰ هزار ون که به مرور وارد ناوگان حمل و نقل می‌شود به طور قطع موجب ایجاد تحول در حوزه حمل و نقل عمومی شهر تهران خواهد شد.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران با اشاره به اینکه با ورود ناوگان جدید برقی به تهران، فرآیند برقی‌سازی برای رسیدن به هوای پاک و آلایندگی کمتر با عبور از سوخت‌های فسیلی آغاز می‌شود گفت: به طور قطع مدل توسعه حمل و نقل برقی در تهران می‌تواند به عنوان الگو در سایر شهرهای کشور توسعه یابد و صنعت خودروسازی را ارتقا می‌دهد.

تقویت بانک شهر با هدف توسعه زیرساخت‌های پایتخت

فروزنده با اشاره به افزایش سرمایه بانک شهر با تاکید بر اینکه پیشرفت‌های این بانک در سایه حمایت‌ها و مدیریت خوب مدیرعامل و هیات مدیره بوده است، گفت: همدلی که در بانک شهر در دوران جدید وجود داشته، سبب شده که این بانک در شاخص‌های مختلف مدیریتی رتبه‌های اول را کسب کند و به عنوان یک بانک تراز اول مورد توجه بانک مرکزی قرار گیرد.

وی ادامه داد: درصدی از افزایش سرمایه امروز بانک از تجدید ارزیابی دارایی‌ها و درصدی به صورت نقدی از سوی سرمایه‌گذاران تامین شد که از ۴۰ همت حدود ۱۰ همت نقد و مابقی تجدید دارایی است. افزایش سرمایه امروز بانک شهر سبب می‌شود که قدرت مانور بانک و سهام بانک افزایش یابد و در نهایت بانک شهر جزو سه بانک اصلی قرار می‌گیرد. بنابراین تقویت بانک در زمینه توسعه زیرساخت‌ها همچون حمل و نقل عمومی تاثیرگذار است که خروجی آن منجر به رفاه حال شهروندان، کاهش آلودگی هوا و ترافیک خواهد شد.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران با اشاره به اینکه هر تسهیلاتی که از سوی بانک به توسعه پروژه‌ها اختصاص یابد، خدمت به مردم است، گفت: قرار گرفتن بانک شهر ذیل ماده ۱۴۱ به این معناست که بانک محدود می‌شود و عملیات‌های بانکی در مورد تسهیلات و استفاده از ابزارهای مالی را نخواهد داشت.

سرمایه بانک شهر به ۴۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد

مدیرعامل بانک شهر نیز گفت: اکنون سرمایه بانک حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان است که افزایش سرمایه‌ای بانک ناشی از ۲ سرفصل آورده نقدی سهامداران با حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان و همچنین تجدید ارزیابی بلندمدت که حدود ۲۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که در مجموع سرمایه بانک به ۴۰ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا می‌کند.

محمدمهدی احمدی اظهار کرد: با این افزایش سرمایه، بانک شهر بین بانک‌های خصوصی کشور به عنوان یکی از سه بانک اول خواهد بود که توانسته این‌ میزان افزایش سرمایه را داشته باشد.

وی درباره ضریب کفایت سرمایه بانک شهر نیز افزود: اکنون ضریب کفایت سرمایه منفی ۷.۶ درصد است که با این افزایش سرمایه و همچنین تحقق بودجه ۱۴۰۳، ضریب کفایت سرمایه بانک به مثبت ۲.۵ ارتقا می‌یابد یعنی ۱۰ واحد درصد ضریب کفایت سرمایه مثبت می‌شود اما هنوز با استانداردهای قانون‌های ابلاغی از سوی بانک مرکزی، فاصله داریم.

ورود بخشی از خودروهای چینی به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت

مدیرعامل بانک شهر درباره تاثیر افزایش سرمایه بانک نیز بیان کرد: افزایش سرمایه سبب می‌شود که همه شاخص‌های عملیاتی نظام بانکی ما که یک سمت آن به سرمایه پایه بانک برمی‌گردد، متحول شود و در اعطای تسهیلات کلان طبق آیین‌نامه بانک مرکزی حداکثر ۲۰ درصد از سرمایه پایه می‌توانیم تسهیلات برای تامین مالی پروژه شهری و غیره تخصیص دهیم.

احمدی ادامه داد: با سرمایه قبلی ۱۵۰۰ همت سقف تسهیلات ما ۳۰۰ میلیارد تومان می‌شد اما با افزایش سرمایه ۴۰ هزار میلیارد تومانی می‌توان هشت هزار میلیارد تومان برای هر پروژه‌ای که ارکان مختلف بانکی آن را تایید کند و شاخص‌های احتیاطی و نظارتی بانک بر آن صحه بگذارند را تامین کند.