شناسهٔ خبر: 67768296 - سرویس بین‌الملل
منبع: ایرنا | لینک خبر

عمان و کویت حمله رژیم صهیونیستی به بندر «الحدیده» یمن را محکوم کردند

تهران- ایرنا- وزارت امور خارجه کشورهای عمان و کویت، حمله روز شنبه رژیم صهیونیستی به بندر الحدیده در غرب یمن را که منجر به شهادت و زخمی شدن شماری از اتباع این کشور شد، محکوم کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از المیادین، وزارت امور خارجه سلطان نشین عمان اعلام کرد تجاوز نظامی اسرائیل به کشور برادر، جمهوری یمن را محکوم می کنیم و آن را اقدامی در راستای افزایش تنش در منطقه می دانیم.

وزارت امور خارجه عمان تأکید کرد: از جامعه جهانی می خواهیم برای حفظ امنیت و صلح منطقه ای و بین المللی به مسئولیت هایش عمل کند.

این وزارتخانه همچنین از جامعه جهانی خواست برای حفظ جان غیر نظامیان و تضمین ارسال کمک های بشر دوستانه به نوار غزه، اقدامات قاطعی اتخاذ کند.

وزارت امور خارجه کویت نیز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد با نگرانی تأثیر حمله بی سابقه رژیم صهیونیستی به یمن را پیگیری می کند.

این وزارتخانه با هشدار درباره وخامت اوضاع امنیتی در منطقه و به شکست کشاندن تلاش های برای پایان دادن به خشونت ها، اعلام کرد کویت همواره بر ضرورت دور نگه داشتن منطقه و ملت های آن از خشونت و ویرانی و همچنین اهمیت ایفای نقش جامعه جهانی و شورای امنیت برای پایان دادن به تنش ها تأکید دارد.

وزارت امور خارجه کویت خاطرنشان کرد: به حمایت از تلاش ها برای برقراری امنیت و ثبات در یمن و دور نگه داشتن ملت این کشور دوست و برادر از رنج های بیشتر ادامه خواهیم داد.

به گزارش ایرنا، جنگنده های رژیم صهیونیستی شامگاه شنبه به نقاطی در بندر الحدیده در غرب یمن را بمباران کردند. وزارت بهداشت دولت قانونی یمن، امروز یکشنبه در بیانیه‌ ای اعلام کرد: شمار قربانیان تجاوز اسرائیل به استان الحدیده به ۶ شهید، ۳ نفر مفقود و ۸۳ زخمی افزایش یافتند.

در همین راستا، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد که پاسخ به این جنایت قطعی، بزرگ و برای صهیونیست‌ها دردآور خواهد بود.