شناسهٔ خبر: 67766742 - سرویس سیاسی
منبع: برنا | لینک خبر

زلفی گل: در دولت سیزدهم شاهد استفاده تمام و کمال وزارت علوم از ظرفیت برنامه هفتم بودیم

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آخرین جلسه هیئت دولت سیزدهم گفت: در این دولت شاهد استفاده تمام و کمال وزارت علوم از ظرفیت برنامه هفتم بودیم که منجر به احداث استودیوی مدرن برای ضبط کلیپ کار‌های شاخص اساتید شد. وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آخرین جلسه هیئت دولت سیزدهم گفت: در این دولت شاهد استفاده تمام و کمال وزارت علوم از ظرفیت برنامه هفتم بودیم که منجر به احداث استودیوی مدرن برای ضبط کلیپ کار‌های شاخص اساتید شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آخرین جلسه هیئت دولت سیزدهم سرمایه گذاری در علم را راهی برای افزایش قدرت دانست و گفت: بر مبنای نقشه جامع کشور، سند دانشگاهی و رهنمود‌های رهبری ۵ اولویت برای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تدوین شد.

وی با اشاره به تدوین اسناد فرادستی در وزارت علوم ادامه داد: مرجعیت آموزش عالی، آموزش و پژوهش و نوآوری فرهنگی از جمله اولویت‌هایی بود که در وزارت علوم مورد توجه واقع شد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: با توجه به این که در وزارت علوم ۴ رکن اصلی مورد تاکید هستند؛ اعضای هیئت علمی دانشگاه و محتوای آموزشی نیز در خدمت دانشجو است.

زلفی گل با اشاره به لزوم ایجاد برنامه در حوزه علم و فناوری تصریح کرد: تنظیم برنامه راهبردی برای پررنگ کردن فرهنگ نیز در دولت سیزدهم شکل گرفت و در همین راستا ارزیابی میزان پیشرفت به صورت سالانه نیز شکل می‌گیرد.

وی با اشاره به اعطای نشان سرو اظهار داشت: با توجه به عدم برنامه ریزی در حوزه فرهنگ، مدیریت جدی پارک‌های علم و فناوری نیز پیگیری شد. همچنین در راستای نیاز به زیرساخت‌ها، صندوق عالی تاسیس شد که میزبان واریز ۳۵۰ میلیارد برای مقطع دکتری، پسادکتری و کارآفرینی بود.

وزیر علوم با اشاره به ایجاد زیر ساخت‌های تحقیقات نیاز محور ادامه داد: علاوه بر تعریف بورس و صنعت، سامانه نیاز‌ها و ایده‌ها تاسیس شد که در حال حاضر پذیرای بیش از ۲۰ هزار نیاز دانشجویی است. در همین راستا از اساتید دانشگاه‌ها خواسته شد موضوعات دانشجویان مقطع ارشد را بر اساس نیاز‌های ثبت شده در این سامانه تنظیم کنند.

وی با اشاره به تعریف و تصویب ۶۰ پایه تشویقی برای نظام سنجش جدید تشریح کرد: طرح آموزش برای دانشگاه‌های علمی کاربردی نیز در این دولت شکل گرفت. همچنین در این دولت شاهد استفاده تمام و کمال وزارت علوم از ظرفیت برنامه هفتم بودیم که منجر به احداث استودیوی مدرن برای ضبط کلیپ کار‌های شاخص اساتید شد.

زلفی گل با بیان این که صدور مجوز از صندوق توسعه برای تجهیز آزمایشگاه‌ها برای اولین بار در دولت سیزدهم شکل گرفت؛ خاطرنشان کرد: با توجه به این که در زمینه فناوری و نوآوری هیچ شرکت تخصصی‌ای فعالیت نداشت؛ درگاه آشنایی با نخبگان نیز ایجاد شد.

انتهای پیام/