شناسهٔ خبر: 67765514 - سرویس استانی
منبع: ایلنا | لینک خبر

تابستان سال آینده قطار شهری شیراز به کلبه سعدی می رسد

شانزدهمین بازدید مدیریت شهری شیراز و خبرنگاران از روند اجرای نوبت شب پروژه‌های عمرانی بزرگ‌مقیاس در سال ۱۴۰۳ به پروژه ایستگاه مترو کلبه سعدی واقع در فاز ۲ خط ۲ قطار شهری واقع در میدان گلستان (کلبه سعدی) اختصاص یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، محمدحسن اسدی، شهردار شیراز در این بازدید گفت: هر شنبه‌شب به همراه اصحاب رسانه بازدید شبانه باهدف اطلاع‌رسانی بروز در خصوص روند اجرای پروژه‌ها برگزار می‌شود.

وی با قدردانی از حضور سردار بوعلی، فرمانده سپاه فجر فارس در این بازدید ادامه داد: تا تابستان سال آینده قصد داریم قطار شهری را به کلبه سعدی برسانیم و اعتبار این کار بدون تعدیل ۶۲۰۰ میلیارد تومان است.

شهردار شیراز اعلام کرد: علاوه بر فاز ۲ خط ۲ مترو، خط ۳ نیز از شهرک گلستان با پیشرفت بسیار خوب در سایر ایستگاه ها به سمت چهارراه معالی‌آباد و شاهد در حال اجراست.

وی افزود: امروز هم‌زمان شهرداری شیراز در حوزه مترو اقدامات خوبی انجام داده و ۴ خط به‌صورت هم‌زمان در حال کار هستیم.

شهردار شیراز در خصوص هزینه‌های بالای اجرای قطار شهری نیز اظهار کرد: اجرای هر کیلومتر از مترو به ۲۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و امروز میلگرد حکم طلا را دارد و باید نقداً خریداری شود؛ جابجایی تأسیسات هم مشکلات و زحمات خاص خود را دارد، با این ‌وجود هیچ پروژه نیمه تعطیلی در شهرداری شیراز وجود ندارد و هیچ پروژه‌ای که معطل هزینه، جابجایی تأسیسات و همکاری سازمان‌ها باشد نداریم.

به گفته اسدی، ۳۶ ماه از عمر شورا می‌گذرد و ۳۶ طرح افتتاح پروژه داشتیم و در این مدت بیش از 107 هزار میلیارد تومان پروژه را افتتاح ‌و یا عملیات اجرایی آن را آغاز کردیم.

وی همچنین گفت: تورهای عمران پیشرفت حسب تأکید شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز در حال برگزاری است تا مردم از روند اجرای پروژه‌ها به‌ویژه مترو بازدید کنند.

شهرداری شیراز در محرومیت‌زدایی مبتکرانه خوش می‌درخشد

 فرمانده سپاه فجر استان فارس نیز در این بازدید حضور یافت و با تسلیت ایام شهادت سیدالشهدا (ع) گفت: در سطح شهر شیراز شاهد تحولی هستیم که قطعاً حاصل برنامه‌ریزی، تلاش و مجاهدت‌های انجام‌شده به همت شهردار شیراز و شورای اسلامی شهر است.

سردار بوعلی با بیان اینکه در همه ابعاد شاهد تحول هستیم افزود: شهرداری شیراز در محرومیت‌زدایی و سایر اقدامات مبتکرانه خوش می‌درخشد و در خصوص تفرجگاه‌ها و مراکز فرهنگی، شاهد اقدامات خوبی از سوی شهرداری شیراز هستیم.

وی اضافه کرد: همچنین از چند سال گذشته شاهد ایفای نقش نیروهای مسلح هستیم که نمونه آن اقدامات وزارت دفاع و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) در انجام این پروژه‌ها است.

فرمانده سپاه فجر استان فارس تصریح کرد: این اقدامات در تحول شهر، حاصل هم‌افزایی شهرداری شیراز و پیمانکاران در راستای ارتقای سطح خدمات شهر است.

اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی در جای‌جای شیراز 

محمدرضا هاجری، ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در شهرداری منطقه ۳ نیز در این بازدید گفت: با پیگیری‌های انجام‌شده شاهد احداث ایستگاه سعدی هستیم.

وی ادامه داد: از اعضای شورای اسلامی و شهرداری شیراز برای این اقدام تشکر ویژه داریم؛ همچنین در خصوص سیل بندهای سعدی کارهای خوبی از سال گذشته انجام‌شده که در یک مورد فقط 230 میلیارد تومان هزینه انجام شده و این اقدامات در امیدآفرینی در دل مردم نقش مطلوبی دارد.

به گفته هاجری، پروژه‌های محرومیت‌زدایی، محله و مسجد محوری در جای‌جای شیراز در حال اجراست و امیدواریم همواره شاهد عمران و آبادی در شهر مقدس شیراز باشیم.

۳۸ تقاطع به صورت هم‌زمان در  شیراز در حال احداث است

محمدامین، معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز با تشکر از تلاش‌های شورای اسلامی و شهرداری شیراز گفت: تاکنون در این دوره شورای اسلامی و شهرداری شیراز شاهد اجرای ۳۶ مرحله پروژه‌های خرد و کلان بالغ‌بر ۱۰۰۰ پروژه بودیم.

وی ادامه داد: احداث ۱۴ ایستگاه آتش‌نشانی، احداث فرهنگسراها، سالن های ورزشی به تعداد 24 عدد که افتتاح و یا عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شده، احداث ۱۲ سالن سینمایی،۱۰ فرهنگسرا و خانه محله، بازارچه‌های ثابت و الگو و ... ازجمله این موارد هستند.

امین اعلام کرد: در حوزه بهبود حمل‌ونقل و ترافیک ۴۴ کیلومتر بزرگراه سازی یا انجام‌شده و یا در حال انجام است، بزرگراه شهید استوار، شهید رئیسی و... انجام‌شده و در حوزه تونل سازی و احداث زیرگذرها ۴ هزار متر آن کارشده که ۵۵۰۰ متر دیگر به آن افزوده‌شده است و در همین راستا زیرگذر بزرگ گویم به طول 2 کیلومتر و تونل شهید خادم صادق و شهید شیبانی از نمونه کارها می‌باشد.

وی افزود: در تقاطع سازی ۳۸ تقاطع هم‌زمان در حال احداث است که قبل از این دوره شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز تنها ۷۷ تقاطع داشتیم.

خط ۲ مترو به عنوان یک مسیر شمالی جنوبی در حال بهره‌برداری است

امیر یقطین، رئیس سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری شیراز نیز در این بازدید شبانه گفت: خط ۲ مترو به عنوان یک مسیر شمالی جنوبی تا میدان امام حسین (ع) در حال بهره‌برداری است.

وی ادامه داد: در ادامه این خط و در فاز 2 در ایستگاه پارک آزادی نیز ۲ دستگاه تی بی ام ۶ متری از این ایستگاه در حدود 1400 متر و در تونل دیگر بیش از 1400 متر حرکت کرده و در حال نزدیک شدن به ایستگاه اطلسی است؛ در  فاز ۲ خط ۲ مترو برنامه این است که تا ایستگاه کلبه سعدی حرکت تی بی ام ادامه پیدا کرده و ایستگاه‌ها در حد بهره‌برداری اولیه تا سعدی ادامه یابد؛ در ایستگاه سعدی هم باید به‌گونه‌ای اقدام شود که تا سال آینده آماده بهره‌برداری اولیه باشد.

به گفته یقطین، ۳۷۰۰ متر از ایستگاه آزادی تا کلبه سعدی است که طول زیادی برای تی بی ام نیست و روند اجرای آن به‌خوبی پیش می‌رود و ایستگاه فضیلت هم در دست اقدام جهت تصویب است، اما در حال حاضر برنامه تا ایستگاه سعدیه مصوب و در حال اجرا است.

وی ادامه داد: ایستگاه سعدیه با ۱۴۵ متر طول، از ایستگاه‌های دارای طول زیاد که در حال حفاری شمع است و ۱۰۲ شمع از 198 شمع توسط دستگاه حفار زده‌شده و در حال حفاری شمع‌هایی که به تأسیسات شهری نزدیک است هستیم که با دستگاه حفار نمی‌توان آن‌ها را حفاری کرد.

یقطین اضافه کرد: تأسیسات شهری تا ۱۲ مرداد از پروژه خارج می‌شود و معارضی نخواهیم داشت و هزینه پروژه از آزادی تا فضیلت ۶۲۰۰ میلیارد بدون تعدیل برآورد می‌شود.

یقطین در خصوص حفاری تا ایستگاه اطلسی نیز اعلام کرد: تونل یک از ۱۳۹۸ متر ۱۴۱ متر آن باقی مانده و تونل ۲ از ۱۴۱۸ متر ۹۹۰ متر آن باقی مانده است.

وی در خصوص اجرای سگمنت گفت: در تونل یک از ۹۹۷ رینگ ۱۰۴ رینگ باقی مانده و در تونل ۲ از ۱۰۱۲ رینگ ۷۱۰ رینگ آن باقیمانده است.

سلیمانی، مدیر پروژه ایستگاه سعدیه نیز در این بازدید، اعلام کرد: ایستگاه سعدیه در 2 طبقه به طول 145 متر و عرض 24.8 متر و ۲۰ متر عمق دارد و حجم مقدار آهن‌آلات برای ریل‌گذاری این ایستگاه ۴۷۲ تن، خاک‌برداری ۸۰ هزار مترمکعب، حجم بتن مصزفی 16 هزار مترمکعب و آرماتور ۲۳۰۰ مترمکعب با بودجه موردنیاز برای این ایستگاه ۴۷۰ میلیارد تومان است.

انتهای پیام/