شناسهٔ خبر: 67764516 - سرویس استانی
منبع: ایسنا | لینک خبر

مسئول پایگاه ورزش قهرمانی استان:

مسیر ورزش قهرمانی در کرمانشاه نظام‌مند می‌شود

فاطمه احمدیان

مسئول پایگاه ورزش قهرمانی و استعدادیابی اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه از اجرای برنامه نخبه یابی و نخبه گزینی ورزش قهرمانی در استان به منظور نظام مند شدن مسیر ورزش قهرمانی خبرداد.

صاحب‌خبر -

وحید خسروی امروز (۳۱ تیر) در نشست هماهنگی مسئولین کمیته‌های استعدادیابی هیات‌های ورزشی استان، با بیان اینکه توسعه پایدار ورزش قهرمانی مستلزم به کارگیری ظرفیت‌های علمی ورزش و استفاده از تجارب فعالین این حوزه است، اظهارکرد: براین اساس، برنامه‌ای تحت عنوان نظام نامه نخبه یابی و نخبه گزینی در ورزش قهرمانی به همه فدراسیون‌ها و هیات‌های ورزشی در سطح کشور ابلاغ شده است. 

وی افزود: باتوجه به اینکه این برنامه به استان کرمانشاه نیز ابلاغ شده، تلاش می‌شود تا در بحث استعدادیابی، نخبه یابی و نخبه پروری در زمینه توسعه پایدار ورزش قهرمانی پیشگام و پیشقدم باشیم. 

مسئول پایگاه ورزش قهرمانی و استعدادیابی استان با بیان اینکه همکاری با کمیته‌های استعدادیابی هیات‌های ورزشی استان در این زمینه آغاز شده، اضافه کرد: در تلاشیم تا با این همکاری فرآیندهای کشف، جذب و پرورش استعدادهای برتر ورزش استان را اجرایی کنیم تا برای ورزش استان پشتوانه سازی شود. 

وی خاطرنشان کرد: قطعا رسیدن به قله‌های ورزش در آوردگاه‌های مختلف و به اهتزاز درآمدن پرچم سرزمینی نیازمند همبستگی است که در حوزه ورزش قهرمانی با عنوان به کارگیری ظرفیت‌های علمی از آن نام برده می‌شود. 

خسروی اضافه کرد: ما می‌خواهیم نظام ورزش قهرمانی در استان مستقر و تثبیت شود تا مسیر ورزش قهرمانی از طریق پیاده سازی این فرآیند جدید از زمان شروع پرورش استعداد تا رسیدن به قله‌های موفقیت ادامه داشته باشد.  

وی با بیان اینکه در این فرآیند نوع نگاه به استعدادها تا زمان رسیدن به قهرمانی نگاهی حمایتی، هدایتی و مراقبتی خواهد بود، افزود: اجرای این فرآیند می‌تواند به کاهش مدت زمان قهرمان پروری، صرفه جویی در امکانات و منابع کمک کند. 

مسئول پایگاه ورزش قهرمانی و استعدادیابی استان تصریح کرد: در این برنامه ایجاد و بکارگیری ظرفیت های علمی مناسب و متناسب در راستای ارتقاء سطح کمی و کیفی ورزش قهرمانی استان را خواهیم داشت. 

وی با بیان اینکه در فرآیند جدید استعدادیابی و نخبه پروری در استان اداره کل ورزش و جوانان نقش تسهیلگری را خواهد داشت، عنوان کرد: تسهیلگری به این معنا که زیرساخت‌ها و امکانات لازم در مرکز ورزش قهرمانی و استعدادیابی فراهم کند تا خدماتی همچون سنجش قابلیت‌های جسمانی، ارائه مشاوره‌های ورزشی، ارائه خدمات روانشناسی و تغذیه و سایر حمایت‌ها از  نخبه‌های شناسایی شده صورت گیرد. 

خسروی خاطرنشان کرد: از طرفی هیات‌های ورزشی نیز موظف هستند تا از طریق فراخوان‌های عمومی در رده‌های سنی مختلف امکان ظهور و بروز استعدادها را فراهم کنند. 

وی ادامه داد: هیات‌های ورزشی باید با شناسایی نخبگان و مستعدین ورزشی آنها را غربالگری اولیه کنند و سپس آنها را برای انجام مراحل تخصصی استعدادیابی به پایگاه ورزش قهرمانی معرفی کنند. 

مسئول پایگاه ورزش قهرمانی و استعدادیابی استان یادآورشد: زمانی که نخبگان و استعدادهای شناسایی شده به پایگاه قهرمانی وارد می‌شوند، کارشناسان خبره ما با همکاری مربیان تخصصی هر رشته ارزیابی‌های کاملی را از آنها انجام می‌دهند تا طی یک فرآیند چهارساله زمینه ساز رشد و شکوفایی این استعدادها فراهم شود و برای قهرمان شدن و حضور در  مسابقات برون مرزی آماده شوند. 

به گفته این مسئول، هدف اصلی از اجرای این برنامه نظامند و قانونمند شدن مسیر ورزش قهرمانی در استان خواهد بود و عمده تمرکز آن روی رشته‌های المپیکی استان است. 

انتهای پیام