شناسهٔ خبر: 67757873 - سرویس سیاسی
منبع: مشرق | لینک خبر

حواشی خداحافظی پزشکیان از خانه ملت

مهر

رئیس‌جمهور منتخب در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی حضور یافت و این جلسه خالی از حاشیه نماند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، نخستین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی پس از برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری صبح امروز به ریاست محمد باقر قالیباف برگزار شد و البته دور از حواشی نماند.

این جلسه که قرار بود نمایندگان پس از آغاز آن و اندکی فعالیت پارلمانی، به دیدار مقام معظم رهبری بروند، میهمانی به خانه برگشته داشت، به طوری که در خلال برگزاری جلسه مذکور، مسعود پزشکیان، منتخب مردم که بیش از دو ماه پیش به صندلی‌های بهارستان تکیه داده بود و به نوعی فرزند بهارستان بود و حالا سکاندار پاستور است، در جلسه صبح امروز مجلس حاضر شد، آن هم بدون دعوت قبلی و دعوت‌های رسمی و مرسوم!

با این حال در خلال این جلسه رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن خیر مقدم جهت حضور رئیس جمهور منتخب به صحن علنی مجلس، همین اول کار سر شوخی را با پزشکیان باز کرد و مطالبی را مطرح کرد.

بدون پروتکل، بدون تشریفات

محمدباقر قالیباف بیان کرد: با آغاز جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی شاهد بودیم که رئیس جمهور منتخب به عنوان فرزند مجلس که بیش از ۴ دور در مجلس شورای اسلامی بوده است، در صحن مجلس شورای اسلامی حضور پیدا کرد.

وی در ادامه اظهار کرد: از حضور ایشان مفتخر شده و به ایشان خیر مقدم می‌گوئیم. آقای پزشکیان با روحیات خوبی که دارند بدون رعایت تشریفات و پروتکل‌ها - تبسم گونه - در صحن مجلس حضور پیدا کردند. این بنای خوبی است و به روحیات انقلابی نزدیک است.

با این حال قالیباف، رقیب مسعود پزشکیان در رقابت‌های انتخابی، در ادامه از رئیس جمهور منتخب خواست که پشت تریبون ناطقان قرار گرفته و دقایقی را برای نمایندگان سخنرانی کند.

پزشکیان که بدون انجام پروتکل‌های مرسوم به صحن علنی مجلس آمده بود، در ادامه پشت تریبون ناطقان مجلس شورای اسلامی قرار گرفت و برای دقایقی به ایراد سخنرانی پرداخت، سخنرانی که در آن باز هم از وحدت بین نیروها گفت و تاکید داشت که «ما همان هستیم که بودیم» و در نهایت از نهج‌البلاغه نیز گفت و بر سفارش‌های آن نیز تاکید کرد.

البته پزشکیان در پایان سخنرانی چند دقیقه‌ای خود از زحمات رئیس مجلس شورای اسلامی در روزهای اخیر تشکر و بر وحدت بین مجلس و دولت باز هم تاکید داشت.

رئیس‌جمهور در گعده نمایندگان

با این حال این پایان حضور رئیس جمهور منتخب در مجلس نبود،؛ وی در ادامه در گعده‌ها و حلقه‌های مرسوم نمایندگان به اصطلاح گیر افتاد و برای دقایقی طولانی با نمایندگان به گفت و شنود پرداخت و عکس یادگاری گرفت. در خلال این دید و بازدیدها حتی نمایندگانی دست وی را بلند کرده و همچون ایام رقابت‌های انتخاباتی سعی داشتند پیروزی آن را در قاب دوربین عکاسان مجدداً تکرار کنند.

البته برخی هم اصرار زیادی جهت سلفی- خویش انداز- با رئیس جمهور منتخب داشتند که خوشبختانه توانستند عکس یادگاری خود را با رئیس جمهور بردارند و حتی رئیس جمهور را مجبور به صحبت در مقابل دوربین‌های موبایل خود کنند. این شرایط در حالی پیش رفت که حتی رئیس جمهور منتخب در گرماگرم این دید و بازدیدهای «پارلمانی - پاستوری» کت بهاری خود را هم درآورد!

اولین برخورد

اما این پایان حواشی جلسه علنی امروز مجلس نبود و در ادامه مهدی کوچک‌زاده، نماینده تهران نخستین تعریض پارلمانی به رویکردها و اظهارات رئیس جمهور منتخب را نشان داد و نسبت به اقدامات و اظهارات محمدجواد ظریف انتقاد کرد.

در ادامه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دیدار مقام معظم رهبری رفته و صحن علنی مجلس شورای اسلامی پایان یافت.