شناسهٔ خبر: 67757678 - سرویس اجتماعی
منبع: آفتاب | لینک خبر

هواشناسی ۳۱ تیر ۱۴۰۳/ رگبار و رعدوبرق در ۱۵ استان طی امروز و فردا/ هشدار نارنجی هواشناسی برای ۲ استان

کارشناس سازمان هواشناسی از صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای بارش‌های تابستانی در دو استان خبر داد، و گفت: امروز و فردا در ۱۵ استان کشور در ساعات بعدازظهر و شب، رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در برخی نقاط خیزش گردوخاک رخ خواهد داد.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، فریبا گودرزی در مورد آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز (یکشنبه ۳۱ تیرماه) و فردا (دوشنبه یکم مردادماه) در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، زنجان و ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان و برای جنوب کشور در جنوب سیستان و بلوچستان، مرکز و جنوب غرب کرمان و شرق هرمزگان در ساعات بعدازظهر و شب، رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در برخی نقاط خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: این بارش‌ها کماکان تا روز‌های پایانی هفته با شدت و ضعف ادامه دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: امروز شدت بارش‌ها در شمال آذربایجان غربی و نوار شمالی آذربایجان شرقی پیش‌بینی شده است و بارش‌ها در این مناطق در حد هشدار نارنجی خواهد بود.

گودرزی گفت: علاوه بر بارش‌های یاد شده، وزش باد‌های شدید همراه با گردوخاک نیز در شرق کشور و بخش‌هایی از استان‌هایی مانند سمنان، قم، مرکزی، اصفهان، تهران، خوزستان و ایلام رخ خواهد داد که سبب کاهش کیفت دید و هوا در این مناطق می‌شود.

وی اعلام کرد:: آب‌های جنوب کشور طی ۲ روز آینده مواج و متلاطم است.

گودرزی در خصوص وضعیت جوی تهران بیان کرد: آسمان تهران امروز بعدازظهر وزش باد را خواهد داشت که ممکن است در برخی مواقع وزش باد شدید شود. بیشینه دمای پایتخت نیز به ۳۸ درجه سانتیگراد خواهد رسید.