شناسهٔ خبر: 67754568 - سرویس استانی
منبع: ایسنا | لینک خبر

مردی که وقف تئاتر و سینماست

علی محبوبی

اولین تئاتر زنده روی سن را در سال ۱۳۴۹ در ۱۶ سالگی با عنوان طنز جعفر از فرنگ برگشته را روی صحنه برد.

صاحب‌خبر -

او در سال ۱۳۳۲ هجری شمسی در خوی پا به عرصه هستی نهاد و از سنین کودکی از ۷ سالگی با دیدن فیلم هندی «دختری بنام بازیگر» علاقمند هنر هفتم شد ودر کارنامه خودش دیپلم افتخار نویسندگی، دیپلم افتخار قصه نویسی، نفر برگزیده جشنواره بین المللی قصه گویی کودکان و نوجوانان را دارد و ۴۴ اثر مطرح سینمایی و تئاتر حاصل بیش از نیم قرن تلاش های استاد دریاددل است. 

استاد دریادل‌ درگفت و گو با ایسنا اظهار کرد:عشق و علاقه در وجودم شعله می کشید و اکثرا تمامی فیلم های سینمایی را تماشا می کردم و از مکتب استاد سمندریان، قطب الدین صادقی، سیاوش طهمورث و داریوش ارجمند و فدای حسین بهره ها برده است.

وی تصریح کرد: تاکنون ۴۴ اثر سینمایی و تئاتر را روی صحنه و پرده سینما برده ام.

دریادل ادامه داد: علاقه خاصی به اجرای تئاتر برای گروه سنی کودکان و نوجوانان دارم چون ۳۷ سال به عنوان معلم در خدمت کودکان و نوجوانان بوده ام.

وی با بیان اینکه در دوران نوجوانی علاقه خاصی به بازیگری ملک مطلیعی داشتم، تصریح کرد: از نوع بازی و دیالوگ های استاد نصیریان خیلی بهره ها بردم و به همین خاطر نمایش بازیگر را از استاد نصیریان بر روی صحنه بردم.

وی با انتقاد از وضعیت فعلی تئاتر و سینما در خوی تصریح کرد:نبود سالن نمایش که بسته شده، نبود حمایت ها از طرف متولیان فرهنگی و نبود آموزش در این حوزه از مشکلات عمده این حوزه است. 

دریادل خوی را خاستگاه هنرمندانی چون ثریا حکمت ،مینا جعفرزاده،سعیددریادل،یوسفعلی دریادل ،هادی حجازی فر ،جواد ثریاو....عنوان کرد و گفت: متاسفانه نتوانستیم از داشته فرهنگی و هنری مان استفاده کنیم و در حال حاضر حال تئاتر و سینما در خوی خوش نیست.

وی افزود: در طول ۵ سال گذشته نتوانستیم در هیچ جشنواره های شرکت کنیم.

دریادل خطاب به خانواده های فرهنگ و هنر دوست خوی اظهار کرد:فرزندان خودرا که علاقمند تئاتر و سینما و عرصه های نویسندگی هستند حمایت نموده و شجره این هنر معنوی و ارزشمند را در خوی پرورش دهند.

به گزارش ایسنا، استاد دریادل در حال حاضر با دلی مملو از عشق و باکمترین امکانات مشغول پرورش نوجوانان و جوانان شهر در حوزه تئاتر است و تمام ظرایف این هنر معنوی را مو به مو به علاقمندان این رشته آموزش می دهد و شعله تئاتر در خوی را با تمام سختی ها و مشکلات روشن نگه داشته است و چندین اثر صحنه ای آماده اجرا دارد.

انتهای پیام