شناسهٔ خبر: 67740667 - سرویس استانی
منبع: طبنا | لینک خبر

تکمیل آزادراه شیراز - اصفهان نیازمند دریافت عوارض از خودروها

مدیر عامل شرکت ساخت و بهره‌برداری آزاد راه شیراز - اصفهان گفت: دریافت عوارض آزادراهی از خودروها، لازمه‌ی تکمیل طرح آزادراه شیراز – اصفهان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، رضامحمدیان، افزود: ۹ ماه از سفر استانی شهید رییسی به فارس و افتتاح ۶ قطعه از آزادراه شیراز – اصفهان (مهرماه ۱۴۰۲) می‌گذرد اما ، امکان دریافت عوارض آزاد راهی در این مسیر فراهم نشده است.

به گفته او ، علاوه بر کمبود منابع مالی برای تکمیل قطعه 7 و همچنین نگهداری قطعات یک تا ۶ آزاد راه شیراز – اصفهان ،تداوم خدمات و تجهیز ماشین آلات وابسته به درآمد حاصل از دریافت عوارض است.

رضامحمدیان گفت : نرخ عوارضی پیشنهادی شرکت احداث آزاد راه شیراز - اصفهان را معاونین وزارت راه و شهرسازی تایید کرده اند ، اما برای ابلاغ هنوز به تایید مقام عالی این وزارتخانه نرسیده است.
مدیر عامل شرکت ساخت و بهره‌برداری آزاد راه شیراز – اصفهان گفت: سرمایه‌گذاران در ۹ ماه گذشته و از ابتدای افتتاح این طرح تاکنون، همه هزینه‌های مرتبط با خدمات نگهداری آن را تامین کرده‌اند که به نظر می‌رسد دیگر امکان صرف هزینه برای تکمیل آزاد راه و بهره‌برداری از آن وجود ندارد.
محمدیان افزود: با توجه به تمایل وزیر راه و شهرسازی برای آغاز قطعه هشت آزاد راه شیراز – اصفهان و ایجاد تعهد بیشتر برای شرکت ساخت و بهره برداری از این طرح، ضرورت دارد که موانع پیش روی تکمیل این طرح و همچنین سرمایه‌گذاری در سایر طرح‌های ملی رفع شود.
وی، با اشاره به ترافیک سنگین موجود در آزاد راه شیراز – اصفهان ادامه داد: توقف خدمات راهداری و نگهداری در سیستم آزاد راه که به انسداد این مسیر منجر خواهد شد.
او افزود : تاخیر در ابلاغ نرخ عوارضی، مانع اصلی در مسیر تکمیل این محور و همچنین نگهداری از آن در فصل گرما و سرما است و از مجموعه وزارت راه و شهرسازی و مسئولان عالی استان فارس و نمایندگان مردم در مجلس تقاضا داریم که با رفع این مشکل، به شتاب گرفتن روند تکمیل و توسعه این آزادراه کمک کنند.
طرح آزاد راه شیراز - اصفهان در ۶ قطعه به طول ۲۱۲ کیلومتر در مسیر شاهراه شمال-جنوب، صبح پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۲ با حضور شهید آیت الله رییسی رییس‌جمهور افتتاح شد.
بهره برداری از این طرح، علاوه بر کاهش مصرف سوخت و کاهش حوادث جاده‌ای، موجب کوتاه‌تر شدن مسیر شیراز - اصفهان و شهرهای مرکزی و شمال کشور به میزان ۱۳۵ کیلومتر می‌شود.