شناسهٔ خبر: 67739753 - سرویس اقتصادی
منبع: میزان | لینک خبر

قیمت بلیت پرواز‌های اربعین ثابت خواهد بود

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افزایش پرواز‌ها در ایام اربعین گفت: برای آسایش مردم قیمت بلیت پرواز‌ها به مقصد عراق ثابت است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی در نشست خبری با اشاره به بخش تولید مسکن گفت: در سال ٩٩ رشد بخش مسکن منفی ١٣ بود، در سال ١۴٠٠ به منفی ۶.٩ رسید، اما با تلاش همکاران ما در سال ١۴٠٢ این رشد به ١.٧ درصد رسیده است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه طی ۳ سال اخیر ۲ میلیون و ۶٠٠ هزار واحد مسکونی در مدل‌های مختلف در حال ساخت است، اظهار کرد: برای ساخت این تعداد واحد مسکونی تامین اراضی از ۱۰۰ هزار قطعه زمین روستایی و شهری عبور کرد؛ طی ٨ سال در پروژه مسکن مهر برای ١.١ میلیون واحد زمین تامین شد و در ۳ سال دولت سیزدهم برای ١.٩ میلیون واحد تامین زمین شد.

وی با بیان اینکه اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی یکی از اقدامات جدی در ۳ سال اخیر بود، عنوان کرد: تا زمانی که سامانه املاک و اسکان دقیق نشود مدعی شناسایی واحد‌های مشمول مالیات بر خانه‌های خالی نخواهیم بود.

بذرپاش در توضیح اقدامات انجام شده در بخش نوسازی بافت فرسوده، تاکید کرد: در ۲ دولت گذشته در بخش بافت فرسوده میانگین صدور پروانه سالانه ۴٧ هزار واحد بود، اما در ۳ سال گذشته میانگین صدور پروانه ساخت در سال به ٩۴ هزار واحد رسیده است.

وزیر راه و شهرسازی در مورد قیمت بلیت پرواز‌های اربعین، گفت: در اربعین امسال برای آسایش مردم، قیمت بلیت پرواز‌ها به مقصد عراق ثابت خواهد بود.

وی افزود: در اربعین پرواز‌ها به مرز‌ها افزایش می‌یابد و تسهیلات خوبی در پایانه‌های مرزی برای زائران اربعین درنظر گرفته شده است.

بذرپاش با اشاره به تصویب قانون ساماندهی بازار مسکن و زمین، گفت: یکی از بند‌های این قانون سقف اجاره‌بها سالانه است که به وسیله شورای مسکن استان‌ها انجام می‌شود و سازوکار‌های سختگیرانه‌ای برای تخلف از این قانون دیده شده است.

معرفی ۱۲۰ هزار واحد مسکونی خالی به سازمان امور مالیاتی 

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه همه دنیا قانون مالیات برخانه‌های خالی را اجرا می‌کنند، عنوان کرد: ۱۲۰ هزار واحد مسکونی خالی به سازمان امور مالیاتی معرفی شده است. 

شکست رکورد ترانزیت خارجی در دولت سیزدهم 

وی به پیشرفت ترانزیت خارجی کشور اشاره کرد و گفت: در سال ۱۴۰۲ رکورد ترانزیت خارجی کشور شکسته شد و ۱۷.۷ میلیون تن ترانزیت خارجی از مسیر ایران به ثبت رسیده است.

بذرپاش ادامه داد: در ۴ ماه ابتدایی سال جاری ترانزیت جاده‌ای با رشد ۵۰ درصدی روبه‌رو بود و ترانزیت جاده‌ای کشور امسال در مرز رشد ۷۰ درصدی قرار خواهد گرفت.

وزیر راه شهرسازی گفت: افزایش ظرفیت بنادر و افزایش حجم تخلیه و بارگیری کالا‌های اساسی در بنادر و همچنین رشد ۴۹ درصدی ترانزیت دریایی در دولت سیزدهم محقق شد.

وی به افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پارکینگ‌ها در پایانه‌های مرزی اشاره کردو افزود: استفاده از ظرفیت خودرو‌های اینترنتی برای جابه‌جایی مسافران، رفع ۳ نقطه حادثه‌خیز پرخطر در محور‌های تردد مسافران اربعین، ایجاد امکان تردد دریایی و افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت جابه‌جایی مسافران از طریق ناوگان ریلی از برنامه‌های امسال برای سفر‌های اربعین بوده است.

انتهای پیام/