شناسهٔ خبر: 67739621 - سرویس سیاسی
منبع: ایسنا | لینک خبر

معرفی کاندیداهای ریاست و دادستانی دیوان محاسبات تا پایان هفته به صحن علنی مجلس

منیرسادات سیدرضا

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: این کمیسیون تا پایان هفته جاری کاندیداهای ریاست و دادستانی دیوان محاسبات را به صحن علنی مجلس شورای اسلامی معرفی خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

فریدون همتی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: امروز آخرین مهلت ثبت نام کاندیداهای ریاست و دادستانی دیوان محاسبات است.

وی ادامه داد: از فردا (یکشنبه) کمیته دیوان محاسبات در کمیسیون برنامه و بودجه تشکیل می‌شود و این کمیته در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه به صورت تمام وقت به بررسی برنامه‌های کاندیداهای ریاست و دادستانی دیوان محاسبات می‌پردازد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی توضیح داد: در نهایت کمیته دیوان محاسبات بعد از بررسی برنامه‌ها در قالب رای‌گیری چهار نفر را به کمیسیون معرفی می‌کند سپس کمیسیون بعد از بررسی‌های لازم ۲ نفر برای ریاست دیوان محاسبات و ۲ نفر برای دادستانی دیوان محاسبات را به صحن علنی مجلس شورای اسلامی معرفی کرده تا در نهایت نمایندگان رئیس و دادستان دیوان محاسبات را مشخص کنند.

همتی اظهار کرد: این روند تا پایان هفته جاری انجام می‌شود و کمیسیون کاندیداهای نهایی ریاست و دادستانی ریاست را به صحن علنی مجلس شورای اسلامی معرفی خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، طبق آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی یکی از وظایف کمیسیون برنامه و بودجه معرفی ۲ نامزد به عنوان رئیس دیوان محاسبات و ۲ نامزد به عنوان دادستان دیوان محاسبات جهت انتخاب یکی از آنها توسط مجلس شورای اسلامی است.

برخورداری از مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و بالاتر

سابقه خدمت در مقام‌های مدیریتی موضوع ماده (۷۱) قانون مدیریت خدمات کشوری و همترازان آنان و حداقل بیست سال سابقه کار از شرایط احراز سمت رئیس و دادستان دیوان محاسبات است.

نحوه انتخاب نامزدهای ریاست و دادستان دیوان محاسبات در کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات طبق آیین‌نامه‌ای است که توسط کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات تهیه می‌شود و به‌تصویب کمیسیون آیین‌نامه داخلی می‌رسد.

انتهای پیام