شناسهٔ خبر: 67739453 - سرویس استانی
منبع: صدا و سیما | لینک خبر

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی؛

تأکید ضرغامی بر راه‌اندازی خانه‌های صنایع‌ دستی

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بر راه‌اندازی خانه‌های صنایع‌دستی تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حاشیه بازدید از خانه هدایت در جمع خبرنگاران گفت: یکی از سیاستها و اولویتهای وزارت میراث فرهنگی، راه‌اندازی بیشتر خانه‌های صنایع دستی است.

سید عزت الله ضرغامی افزود: تلاقی سه مأموریت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در خانه صنایع دستی متبلور می‌شود و راه‌اندازی خانه‌های صنایع دستی فرصتی برای معرفی تولیدات هنرمندان و جاذبه‌های گردشگری است.

ضرغامی، با بیان اینکه مجموعه‌هایی که برای خانه‌های صنایع دستی در نظرگرفته می‌شود دارای جنبه میراث فرهنگی و گردشگری است، اظهارکرد: خانه‌های صنایع دستی فرصتی است تا مردم علاوه بر آشنایی با تولیدات صنایع دستی با جنبه‌های گردشگری مجموعه‌ها نیز آشنا شوند.

وی، با بیان اینکه بنای خانه هدایت ارومیه که به عنوان خانه صنایع دستی آذربایجان‌غربی انتخاب شده دارای جلوه‌های زیبایی از نظر معماری و مهندسی و مجموعه‌ای منحصر به فرد است، گفت: خانه صنایع دستی آذربایجان‌غربی فرصت مغتنمی در اختیار هنرمندان قرار داده تا دوره‌های آموزشی مقدماتی و پیشرفته در کنار استادکاران هر رشته ارائه شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، با ابراز خرسندی از همکاری مجموعه‌های مختلف در راه‌اندازی خانه صنایع دستی آذربایجان‌غربی افزود: این اقدام در استان بسیار ستودنی است و می‌تواند الگویی در سطح ملی برای راه‌اندازی خانه‌های صنایع دستی باشد.