شناسهٔ خبر: 67729319 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

خطیب جمعه قم:

رئیس جمهور منتخب در انتخاب کابینه، نگاه اهل‌بیتی داشته باشد  

قم- ایرنا - امام جمعه قم با اشاره به انتظارهای موجود از رئیس جمهور منتخب در گزینش اعضای کابینه دولت چهاردهم گفت: سلایق و دیدگاه‌های افراد، مختلف است، ولی این کشور متعلق به اهل بیت‌(ع) است، از این رو نگاه‌ ما در انتخاب‌ها باید نگاه اهل‌بیتی باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه قم با تشکر از حضور مردم در ۲ مرحله چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: مردم ما حضور خوبی داشتند و این حضور باعث شد که رییس جمهوری برای کشور انتخاب شود.

وی افزود: ما دعا می‌کنیم که رئیس جمهور متخب بتواند، به قول‌ها و وعده‌هایی که به مردم داده‌ و به صحبت‌هایی که در ایام تبلیغات انتخابات کرده‌، عمل کنند.

امام جمعه قم یادآور شد: رئیس جمهور منتخب همکارانی را در کنار خودشان انتخاب کند که در امتداد حرکت جهادی و ارزشی شخصیتی مثل آیت‌الله رئیسی باشند.

وی افزود: شهید رئیسی شب و روز نمی‌شناخت، رهبر عزیز و فرزانه انقلاب نیز از این شخصیت تجلیل و تمجید کردند.

حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: ما از رئیس جمهور منتخب چنین انتظاری را داریم، البته سلایق و دیدگاه‌های افراد، مختلف است ولی این کشور متعلق به رسول‌الله، امیرالمومنین، فاطمه زهرا و اهل بیت است، از این رو نگاه‌مان در انتخاب‌ها، نگاه اهل بیتی باشد، اگر این بود موفقیت است، و اگر این نبود باید تردید کرد.

وی بیان کرد: کار مردم ایران، کار ارزشمندی بوده، در دنیا می‌گویند این مردم بعد از گذشت ۴۵ سال از پیروزی انقلاب‌شان، هنوز در صحنه و پای صندوق‌های رای حاضرند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود تلاش‌های محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری را طی ۲ ماه اخیر مورد تمجید قرار داد و گفت: انصافا ایشان، برای اینکه این کشور را پس از شهادت شهید رئیسی اداره کند، در صف کاندیداها وارد نشد، و رهبر معظم انقلاب نیز از ایشان تجلیل و تکریم کردند، من هم وظیفه می‌دانم از این انسان تقدیر و تشکر بکنم.

وی ادامه داد: آقای مخبر به خوبی انتخابات را مدیریت کرد، و به خوبی کشور را تا هم‌ اکنون اداره می‌کند، تا مراسم تنفیذ و تحلیف رئیس جمهور منتخب، برگزار شود.

امام جمعه قم تصریح کرد: این انسان‌ها دنبال پُست و مقام و موقعیت نیستند، وظیفه‌ای که بر عهده‌شان گذاشته شده را پیگیری می‌نمایند.

حسینی بوشهری همچنین با تشکر از حضور مردم در مراسم عزاداری امام حسین‌(ع) افزود: دهه نخست ماه محرم، سراسر کشور غرق در عزا و ماتم بود، برخی نیز در ۲ ماه محرم و صفر به شکل بی‌وقفه، برنامه عزاداری دارند.

وی یادآور شد: از سخنوران، مداحان و دسته‌های سینه‌زنی و از همه بانیان این عزاداری‌ها صمیمانه قدردانی و تشکر ‌می‌کنیم.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور با یادآوری هدف‌های قیام سیدالشهدا بیان کرد: هنر ما باید این باشد که به مراسم عزاداری اباعبدالله، نگاه عاطفی داشته باشیم، آن موقعی که مداح اهل‌بیت مدیحه‌سرایی و روضه خوانی می‌کند. از چشمان ما اشک جاری شود.

حسینی بوشهری با تاکید بر کسب معرفت و شناخت به مقام امام حسین اظهار کرد: باید با معرفت کافی در مراسم امام حسین شرکت کنیم و بدانیم که کجا آمده‌ایم.

امام جمعه قم اضافه کرد: بانیان، خیران، مداحان، سخنوران و شرکت‌کنندگان این گونه محافل، کاری کنند که دین‌داری مردم رو به گسترش برود.

وی ادامه داد: مردم باید، از نظر دین‌داری و معرفت به حسین بن علی و همچنین احساس‌ها و عواطف در اوج قله قرار بگیرند.

خطیب جمعه قم اظهار کرد: این هنرمندی را اگر داشته باشیم، این مجالس ما، آن زیبایی‌های خاص خود را پیدا خواهد نمود.

وی همچنین با اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه افزود: تعداد کشتار و جنایت‌های این رژیم، روزبه‌روز بالاتر می‌رود، طرفداران و مدعیان دروغین حقوق بشر چه می‌کنند، بمب‌هایی را در اختیار صهیونیست‌ها قرار می‌دهند که قدرت تخریب‌شان بیشتر از بمب‌های قبل است.

امام جمعه قم گفت: حامیان رژیم صهیونیستی به این رژیم می‌گویند، در جنایت‌های تو شریک هستیم، هر جنایتی را انجام بده، برای ما زن و بچه معنا و مفهوم ندارد.

وی یادآور شد: برای دیگران، پرونده حقوق بشر باز نموده و ما را در مجامع بین‌المللی محکوم می‌کنند، خجالت هم خوب چیزی است.

حسینی بوشهری با ذکر این نکته که امروز فریاد مردم مظلوم فلسطین در همه دنیا بلند شده است خطاب به اسرائیلی‌ها گفت: کودک‌کُشی، زن باردار کشتن، پیرمرد کشتن و مردم را آواره کردن، هنر نیست، هنر را فلسطینی‌ها نشان دادند که شما را در دنیا رسوا کردند.

خطیب جمعه قم برپایی تظاهرات‌های ضد اسرائیلی در کنار کاخ سفید و کاخ انگلیس را نشانه رسوایی رژیم صهیونیستی توصیف کرد و گفت: اکنون در مراسم عزاداری امام حسین، پرچم فلسطین را بلند می‌کنند، بنابراین پیروز واقعی این میدان را مظلومان غزه می‌دانیم و احساس می‌کنیم که هم در دنیا و هم در آخرت پیروزند و مشمول رحمت‌الهی خواهند شد.

وی همچنین با درود فرستادن به ملت قهرمان یمن بیان کرد: همین امروز اعلام کردند که نقطه دیگر کار ما، تلاویو است، و اولین اقدام‌شان را نیز در رابطه تلاویو انجام دادند، رژیم صهیونیستی به تکاپو افتاده و گفته که در شرایط بسیار بدی قرار داریم، دیگر امنیتی نخواهیم داشت.

رئیس جامعه مدرسین در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به ترور ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا گفت: در خصوص ترور ترامپ تفسیرها، وجود دارد و یک حرکت کاملا مشکوکی به نظر می‌رسد، دعوا سر قدرت است به هر قیمت، گاهی خودزنی کنند تا به قدرت برسند.

وی بیان کرد: ما نمی‌دانیم کار خودشان است یا کار رقیب، ولی مطمئن باشید در فضای آمریکا یک زلزله‌ای به پا خواهد شد، به‌تدریج زیر پای بایدن را هم خالی می‌کنند که فرد دیگری را در عرصه رقابت با ترامپ قرار دهند، چه دنیای عجیبی است.