شناسهٔ خبر: 67715409 - سرویس فرهنگی
منبع: ایکنا | لینک خبر

عزاداری عاشقان سرور و سالار شهیدان در تانزانیا + عکس و فیلم

شیعیان عزادار تانزانیا با راه‌اندازی دسته‌های عزاداری به سوگ سرور و سالار شهدا حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و برادر باوفایش اباالفضل العباس(ع) پرداختند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از رایزنی فرهنگی کشورمان در تانزانیا، بعد از چند روز عزاداری، شیعیان عزادار تانزانیا در روزهای سه شنبه و چهارشنبه با راه‌اندازی دسته‌های عزاداری به سوگ سرور و سالار شهدا حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و برادر باوفایش اباالفضل العباس(ع) پرداختند.

 روز سه شنبه این دسته عزاداری توسط جمعیت شیعیان خوجه ی اثناعشری دارالسلام ساماندهی شد و در آن بیش از هزار نفر سوگواران حسینی از کشورهای مختلف تانزانیا، هند، پاکستان، لبنان، ایران و ... شرکت کردند.

 در پایان مسیر، شیخ نور محمد روحانی اعزامی از انگلستان، در سخنانی هدف امام حسین (ع) را عدالت اجتماعی عنوان و قیام او را یک حرکت الهام بخش معرفی کرد که محدود به جغرافیای خاصی نشد تا آنجا که گاندی می گوید من از حسین آموختم که چگونه با دست خالی در برابر یک ظالم به ظاهر قدرتمند پیروزی به بدست آوردم.

سپس الهادی موسی شیخ الهادی موسی رئیس جمعیت امنیت و صلح بین ادیان تانزانیا (JMAT) با ذکر«حسین منی و انا من حسین» گفت: من یک سنی هستم ولی وظیفه ی خود می‌دانم که در مراسم بزرگداشت شهادت امام حسین (ع) شرکت کنم.

در روز چهارشنبه مراسم عزاداری به میزبانی جمعیت شیعیان بومی تانزانیا برگزار شد. در این مراسم بیش از هزار نفر از 20 مرکز متعلق به شیعیان شرکت و در طول مسیر عزارداری و نوحه سرایی کردند.

در پایان مراسم حجت الاسلام جلالا درباره جایگاه امام حسین (ع) و اثراتی که قیام اباعبدالله الحسین (ع) در عالم اسلام گذاشتند، صحبت کرد.

<div id="video-display-embed-code_3519772"><script type="text/JavaScript" src="https://iqna.ir/fa/news/play/embed/4227352/3519772?width=400&height=300"></script></div>

در این دسته‌های عزاداری الوندی، سفیر محترم و آقای معارفی رایزن فرهنگی کشورمان نیز حضور داشتند.

مراسم سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) برای ایرانیان مقیم دارالسلام و فارسی زبانان به مدت 7 شب برگزار شد.

در این مراسم که در اقامتگاه سفیر محترم کشورمان و نیز در رایزنی فرهنگی کشورمان در تانزانیا برگزار شد هر شب سخنرانان درباره ی فضائل اباعبدالله الحسین (ع) و درس‌های کربلا سخنرانی کردند و به مرثیه سرایی و نوحه خوانی و سینه‌زنی پرداختند.

<div id="video-display-embed-code_3519773"><script type="text/JavaScript" src="https://iqna.ir/fa/news/play/embed/4227352/3519773?width=400&height=300"></script></div>

در این مراسم علاوه بر ایرانیان مقیم دارالسلام برخی فارسی دانان نیز شرکت کردند. نمایش فیلم‌های کوتاه از واقعه ی کربلا بخش دیگری از این برنامه ها بود.

عزاداری عاشقان سرور و سالار شهیدان در تانزانیا + عکس و فیلم

عزاداری عاشقان سرور و سالار شهیدان در تانزانیا + عکس و فیلم

عزاداری عاشقان سرور و سالار شهیدان در تانزانیا + عکس و فیلم

انتهای پیام