شناسهٔ خبر: 67701552 - سرویس اقتصادی
منبع: ایلنا | لینک خبر

مراقب کلاهبرداری ها در رزرو هتل مشهد باشید

با گذشت زمان روش‌های کلاهبرداری و فریب مردم هم پیشرفته شده‌اند. اگر قرار است سفر کنید باید انواع کلاهبرداری‌ها را بشناسید و به‌سادگی به همه‌چیز اعتماد نکنید. در این‌مقاله می‌خواهیم درباره برخی کلاهبرداری‌ها در رزرو هتل های مشهد صحبت کنیم.

صاحب‌خبر -

هنگام سفر اطلاعات ما از شهر مقصد کم‌تر از شهر خودمان است. همین موضوع باعث می‌شود تا مجرمان انگیزه بیشتری برای کلاهبرداری‌های خود داشته باشند. مشهد یکی از شهر‌های گردشگری ایران است و مسافران زیادی در روز‌های مختلفی از سال به آن سفر می‌کنند. همین موضوع باعث می‌شود تا بازار بهتری برای مجرمان در آن فراهم باشد.

اگر قصد سفر دارید و می‌خواهید لیست هتل های مشهد را ببینید و رزرو انجام دهید، حتما از مسیر‌های امن و مطمئن استفاده کنید و ریسک نکنید. در این‌مقاله می‌خواهیم درباره برخی کلاهبرداری‌ها در سفر یا رزرو هتل مشهد صحبت کنیم. بهتر است مقاله زیرا را کامل بخوانید تا اطلاعات شما در این‌زمینه بیشتر شده و در دام مجرمان و کلاهبرداران نیفتید. معمولا داشتن اطلاعات درباره کلاهبرداری‌ها شما را از بسیاری از آن‌ها یا موارد مشابه نجات می‌دهد. هیچ‌کس دوست ندارید در سفر خود ضرر کرده و سفرش را خراب کند.

رزرو هتل و مراقبت‌های لازم درباره آن

همیشه سعی کنید رزرو هتل را از سایت مطمئنی انجام دهید. اعتبار سایت باید از جنبه‌های مختلفی سنجیده شود. آیا سایت صحیح است و به آدرس درستی مراجعه کرده‌اید؟ آیا سایت مجوز‌های لازم را دارد؟ چه تعداد از کاربران از آن‌سایت برای رزرو هتل یا خرید بلیط استفاده می‌کنند؟

این‌ها برخی از سوالاتی هستند که باید قبل از رزرو هتل درباره سایت مرجع به آن‌ها پاسخ دهید. معمولا رزرو از سایت‌های غیر‌معتبر شما را دچار مشکلاتی می‌کند که جبران آن‌ها کار ساده‌ای نیست. استفاده از سایت‌های مختلف و کنترل همه مولفه‌ها برای همه سایت‌ها نیز کار آسانی برای همه کاربران و مسافران نیست.

برخی سایت‌ها مانند علی بابا از سایت‌های معتبر در ایران هستند که رزرو انواع هتل و خرید بلیط را برای مسافران فراهم کرده‌اند. شما به‌راحتی می‌توانید از طریق آن‌ها هتل های مشهد را دیده و یکی را برای مدت اقامت خود رزرو کنید.

مراقب کلاهبرداری ها در رزرو هتل مشهد باشید

سایت‌های موقتی، جعلی و بدون مجوز

ممکن است حین جستجو برای رزرو هتل مشهد با سایت‌هایی برخورد کنید که شباهت زیادی با سایت‌های معتبر از‌نظر ظاهر دارند. معمولا این‌سایت‌ها موقتی هستند و فقط سعی می‌کنند برای برخی پیک‌های رزرو هتل، راه‌اندازی شده و رزروهایی جعلی انجام دهند. یکی از راه‌های مقابله با این‌سایت‌ها کنترل مجوز‌های آن‌ها است. اگر سایتی مجوز ندارد یا تاریخ مجوز آن منقضی شده، سعی کنید از آن استفاده نکنید.

اگر هتلی زیادی ارزان است، حتما ریگی به کفش فروشنده است

سایت‌های بسیاری اقدام به رزرو هتل‌های شهر مشهد می‌کنند. در روز‌ها و فصل‌های مختلف رزرو اتاق‌های قیمت‌های متفاوتی دارد. برخی از سایت‌ها با ارائه بهترین قیمت‌ها و تضمین قیمت، بهترین موقعیت را برای مشتریان خود فراهم می‌کند. البته معمولا بازه قیمت‌های مشخص است و تفاوت‌های خیلی زیاد در قیمت‌ها نمی‌بینید.

اگر قیمت‌هایی را برای رزرو یک هتل دیدید که با بقیه سایت‌ها تفاوتی فاحش دارد، احتمالا باید به آن شک کنید. کلاهبرداران با پیشنهاد قیمت‌های فوق استثنایی و تبلیغات رنگارنگ سعی می‌کنند، مسافران را فریب داده و به آن‌ها هتل‌هایی جعلی را بفروشند.

از شبکه‌های مجازی، هتل رزرو نکنید

برخی کلاهبرداران از کانال‌های و صفحه‌های مجازی با نام‌ها و روش‌های مختلف استفاده می‌کنند تا رزرو جعلی انجام دهند. معمولا این‌دسته از مجرمان پول‌های کمی را از مشتریان به‌عنوان بیعانه و به شکل کارت به کارت دریافت می‌کنند. مشتری خیال می‌کند مبلغ زیادی پرداخت نکرده و هتل را با قیمتی استثنایی رزرو کرده است.

اما بعد از مدتی از واریز وجه ارائه‌دهنده هتل ناپدید می‌شود. از آن‌جا مبلغ کم بوده، بسیاری از افراد حتی برای آن شکایت هم نمی‌کنند، زیرا ممکن است هزینه شکایت بیشتر از مبلغ دزدی باشد یا وقت زیادی را از آن‌ها بگیرد تا به پول خود برسند.

مراقب کلاهبرداری ها در رزرو هتل مشهد باشید

فریب مسافران با ارائه اطلاعات مبهم یا غلط

برخی ارائه‌دهنده‌ها و واسطه‌های واقعی رزرو هتل‌ها ممکن است با دروغ یا ایجاد ابهام مردم را فریب دهند تا از طریق آن‌ها اقدام به رزرو هتل کنند. فرض کنید نزدیک ایام نوروز است و هتل کم شده است. ناگهان فردی یا گروهی را می‌یابید که به شما هتل‌های خوبی را با قیمت‌هایی معقول ارائه می‌دهند.

بعد از رفتن به مشهد می‌بینید برخی امکانات یا مواردی که به شما گفته شده با واقعیت تفاوت دارند. حال چه می‌کنید؟ هتل کم است و پیدا‌کردن هتل جدید کاری سخت و هزینه‌بر است. بسیاری از مسافران در مقابل این‌نوع از اقدامات کوتاه می‌آیند تا سفر خود را بیشتر خراب نکنند. بهتر است قبل از رزرو همه‌چیز را دقیق بدانید. سایت‌های معتبری مانند علی بابا، جزئیات و اطلاعات دقیقی را در‌اختیار مسافران قرار می‌دهند تا کسی دچار مشکل نشود.

دزدی اطلاعات شما با نام رزرو هتل

نوع دیگری از کلاهبرداری که با نام رزرو هتل انجام می‌شود، دزدی اطلاعات افراد است. برخی سایت‌ها ظاهر رزرو هتل دارند اما هنگام رزرو اطلاعات شما را برداشته و کار خاصی برای رزرو هتل انجام نمی‌دهند. ممکن است اطلاعاتی که وارد می‌کنید موارد ساده‌ای باشند اما برای برخی افراد همان موارد نیز ارزش دارند.

در این‌نوع از کلاهبرداری ممکن است شما ضرر مالی نداشته باشید اما وقت شما هدر می‌رود. حتی ممکن است شما به اعتبار آن سایت رزرو را به ساعت‌‎های پایانی منتقل کرده و هتل یا اتاقی را در هتل های مشهد از دست دهید.

کلام آخر

در این‌مقاله درباره برخی روش‌های کلاهبرداری هنگام رزرو هتل مشهد یا دیگر هتل‌ها صحبت کردیم. اگر می‌خواهید به مشهد سفر کنید و قرار است هتلی را رزرو کنید، حتما از سایت‌های معتبر برای این‌کار استفاده کنید.

انتهای پیام/