شناسهٔ خبر: 67687578 - سرویس بین‌الملل
منبع: مشرق | لینک خبر

نتانیاهو: ‌مدام تهدید به قتل می‌شوم

فارس

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه‌ای گفت که او و اعضای خانواده و مقامات کابینه‌اش این روزها پیوسته پیام‌های تهدید آمیز دریافت می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه‌ای گفت که می‌ترسد حادثه‌ای مشابه تیراندازی به دونالد ترامپ، در اسرائیل و علیه خود او یا یکی از مقامات دولتش رخ دهد.

نتانیاهو در پاسخ به سؤال مجری شبکه ۱۴ اسرائیل در خصوص احتمال وقوع حادثه‌ای مشابه تیراندازی به ترامپ گفت: «هیچ بعید نیست، تحریک به خشونت و ترور مقامات و وزرا و خانواده‌هایشان به طور گسترده وجود دارد، نه تنها روزانه، بلکه هر ساعت این تهدیدات صورت می‌گیرد».

او افزود: «نگرانم یک حادثه مشابه [تیراندازی به ترامپ] در اینجا رخ بدهد».نخست‌وزیر رژیم اشغالگر در ادامه گفت: «آن‌ها [مخالفان] فریاد می‌زنند، می‌گویند قاتل، خائن، باید بروی، تو مانند چائوشسکو، مانند موسولینی هستی و از این قبیل کلمات، این‌ها باور پذیر نیست، ولی وجود دارد».

در طول این مصاحبه، نتانیاهو همچنین به تحریک علیه اعضای خانواده‌اش اشاره کرد و گفت: «این نه تنها علیه من، بلکه علیه اعضای خانواده‌ام نیز وجود دارد؛ آن‌ها موضوع را در رسانه‌ها مطرح می‌کنند و سپس حماس می‌آید و می‌گوید ما می دانیم شما کجا هستید، ما شما را می‌کشیم».نتانیاهو گفت زمانی که «سارا» همسرش به دیدار خانواده اسرای اسرائیلی نزد حماس می‌رود تا آن‌ها به اصطلاح «دلداری» دهد، آن‌ها او را تهدید می‌کنند و به او دشنام می‌دهند.

سخنان نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که به وضوح نشان از ترس و واهمه او دارد، در حالی است که مخالفان او به خصوص خانواده اسرای اسرائیلی نزد گروههای مقاومت در غزه، روزانه در خیابان‌ها دست به تظاهرات می‌زنند و خواستار پایان جنگ غزه و امضای توافق تبادل اسرا هستند. مخالفان نتانیاهو از اینکه با گذشت نزدیک به ۱۰ ماه از یورش به غزه، نه تنها اهداف جنگ محقق نشده است، بلکه اسرای اسرائیلی نیز آزاد نشده‌اند و بسیاری از آن‌ها طی حملات هوایی جان خود را از دست داده‌اند؛ خشمگین هستند.

نگرانی نتانیاهو از ترور خود در حالی است که پیش از این نیز چندین نفر به دلیل تهدید او به ترور بازداشت شده بودند؛ در آخرین مورد سرویس امنیت داخلی اسرائیل موسوم به شین بت و پلیس امنیت سایبری این رژیم در بیستم فروردین از دستگیری یک فرد به دلیل تهدید به ترور بنیامین نتانیاهو خبر دادند.

پیش از آن نیز در ۱۱ بهمن سال گذشته پلیس رژیم اسرائیل فردی به نام «شارون گولان» که نتانیاهو را به مرگ تهدید کرده بود بازداشت کرد. او از طریق صفحات خود در فضای مجازی گفته بود که حق نتانیاهو یک گلوله در پیشانی است. حمله به مقامات ارشد رژیم اسرائیل و تلاش برای ترور آنها در تاریخ این رژیم سابقه دارد و «اسحاق رابین» نخست‌وزیر اسبق این رژیم در نوامبر سال ۱۹۹۵ به دست یک صهیونیست تندرو کشته شد.