شناسهٔ خبر: 67681404 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

۳۱ دوره مهارت آموزی برای سربازان وظیفه در زنجان تدوین شد

زنجان- ایرنا - دبیر قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: این قرارگاه در سال جاری با ابلاغ ۳۱ دوره با ۶۲۲ نفر ظرفیت در ۳۰ رشته متنوع از قبیل مهندسی، کشاورزی، فاوا و ایمنی ورزشی با به کارگیری مربیان داخل سپاه استان و همچنین مربیان فنی و حرفه‌ای برای آموزش سربازان اقدام می‌کند.

صاحب‌خبر -

سرهنگ پاسدار علیرضا فضلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این قرارگاه برای ارتقای مهارت سربازان همکاری‌های قابل توجهی را با سازمان‌ها و دستگاه‌هایی نظیر اتحادیه‌های صنفی، استانداری، جهاد کشاورزی، ورزش و جوانان، علوم و تحقیقات، ارتباطات و سازمان فنی و حرفه‌ای انجام داده است.

وی با بیان اینکه دوره‌ها به صورت ماهانه، منظم و مستمر برگزار می‌شود، گفت: مدت زمان حضور مهارت آموزان در این دوره‌ها ۱۰ تا ۱۵ روز با میانگین ۶۰ تا ۱۵۰ ساعت است و بعد از اتمام دوره از مهارت آموزان آزمون گرفته و به نفرات برتر مدرک مهارت آموزی اعطا می‌شود.

فضلی از حمایت سپاه برای اشتغالزایی سربازان پس از دوران خدمت مقدس سربازی خبر داد و گفت: سربازان آموزش دیده بعد از دریافت مدرک بر اساس حرفه خود می‌توانند از تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی تا سقف یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال استفاده کرده و برای خود کسب و کار راه‌اندازی کنند.

دبیر قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه سپاه استان زنجان گفت: در سال گذشته یک هزار و ۳۱۱ نفر در قالب همین دوره‌ها شرکت کردند و ۸۲ نفر جهت اخذ تسهیلات اشتغالزایی به بانک‌های عامل معرفی شدند.