شناسهٔ خبر: 67681047 - سرویس استانی
منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرعامل آب و فاضلاب خراسان جنوبی خبر داد

پایش مستمر انشعابات آب با هدف نظارت بر مصرف

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان جنوبی گفت: پایش مستمر و دوره‌ای انشعابات آب با هدف نظارت و انطباق مصرف آب با کاربری‌های تعیین شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی، مهدی دوستی امروز _دوشنبه بیست و پنجم تیر_با اشاره به اینکه طرح مستمر و دوره‌ای پیمایش انشعابات در راستای صیانت از حقوق شهروندان است، اظهار کرد: با توجه به دستورالعمل‌های ابلاغی و در راستای جلوگیری از مصرف آب در کاربری‌های غیر مجاز، برخورد با متخلفان عملیاتی می‌شود.

وی با بیان اینکه پیمایش انشعابات به صورت مستمر انجام خواهد شد، افزود: همکاران ما به جز ثبت کنتور مشترکان، تمامی تغییرات از جمله تغییر کاربری و اضافه بنا و… را به صورت مستمر گزارش می‌دهند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌جنوبی ادامه داد: به‌عنوان مثال پایش انشعابات در یکی از روستاها و برخورد با انشعابات بد مصرف موجب پایداری آب روستا و چندین روستای اطراف را در برداشت و موجب رضایتمندی مردم شده است.

وی تاکید کرد: آب شبکه فقط در بحث شرب و بهداشت تأمین می‌گردد و استفاده نابجای آن در آبیاری درختان و دام موجب بهم خوردن تراز تولید و مصرف می‌گردد و نارضایتی مشترکین دیگر را به همراه دارد.

دوستی تصریح کرد: مصرف آب در هر نوع کاربری به غیر از کاربری تعریف شده در قرارداد واگذاری انشعاب آب ممنوع است.

وی با اشاره به اینکه شرکت آب و فاضلاب استان خراسان جنوبی همه ساله در راستای کنترل مصرف اقدام به پیمایش مصرف آب مشترکان می‌کند، یادآور شد: در صورت افزایش میزان مصرف مشترکان بیش از الگوی مصرف، اخطارهای لازم به مشترک ابلاغ می‌شود و با توجه به شرایط تعرفه در بخش خانگی، مشترکینی که بیش از الگوی مصرف مصرف می‌کنند بیشتر آب بها پرداخت خواهند کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان همچنین ضمن اشاره به پیمایش صورت گرفته در سال گذشته اعلام کرد: براساس گزارشات، سال گذشته ۳ درصد از مشترکان خانگی شهری پایین‌تر از الگو، ۴۱ درصد برابر الگو، ۴۸ درصد ۲ برابر الگو، و ۸ درصد بیش از دو برابر الگو مصرف داشته‌اند.

دوستی افزود: با نگاهی به عملکرد شرکت آبفای استان در افزایش تعداد انشعابات مشترکان شهری نشان می‌دهد که در سال ۱۴۰۳ در حوزه آب تعداد مشترکان آب به ۳۷۷ هزار و ۶۷۰ فقره و در بخش فاضلاب به ۷۹ هزار و ۸۰۰ فقره رسیده است.