شناسهٔ خبر: 67681030 - سرویس علمی-فناوری
منبع: شفا آنلاین | لینک خبر

تجویزهای بی حساب و کتاب سی تی اسکن‌ و آزمایش‌

مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: بیمه موظف به پرداخت کلیه هزینه‌های پیشگیری است، در حالیکه تاکنون ۵ درصد اعتبارات بیمه‌ای در حوزه پیشگیری هزینه می‌شد. شفاآنلاین:سلامت>مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: بسیاری از سی تی اسکن‌ها و آزمایش‌ها، بیمار را در معرض خطر قرار داده و بدون نیاز برای بیمار تجویز می‌شود.

صاحب‌خبر -
شفاآنلاین: سلامت >مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: بسیاری از سی تی اسکن‌ها و آزمایش‌ها، بیمار را در معرض خطر قرار داده و بدون نیاز برای بیمار تجویز می‌شود.

به گزارش  شفا آنلاین:محمد وجدانی امروز ۲۴ تیرماه، در مراسم رونمایی از ۱۳ دستاورد بیمه سلامت بیان کرد: برخلاف سایر کشور‌ها که بیمه، در حوزه پیشگیری کار می‌کند در کشور ما این داستان برعکس است و هزینه‌های هنگفت در حوزه درمان مصرف می‌شد.

وجدانی اضافه کرد: یکی از مهمترین اقدامات سیزده گانه دولت سیزدهم در پوشش بیمه، کار در حوزه پیشگیری بوده، همانطور که در برنامه هفتم، پیشگیری در برنامه قرار گرفته و مهمترین سند برنامه کشور است.

مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: بر این اساس بیمه موظف به پرداخت کلیه هزینه‌های پیشگیری است، در حالیکه تاکنون ۵ درصد اعتبارات بیمه‌ای در حوزه پیشگیری هزینه می‌شد.

وی اظهار کرد: باید به سرعت به سمت پیشگیری حرکت کنیم و طرح غربالگری هوشمند در این خصوص موثر است، لذا باید طوری عمل کنیم که در مجموع بیماری اتفاق نیفتد.

وجدانی با اشاره به پوشش بیمه‌ای مادران از بارداری تا پایان شیردهی تصریح کرد: بیمه مادران باردار تا پایان شیردهی نوعی پیشگیری از بروز بیماری‌های صعب العلاج و تولد نوزادان با بیماری‌های ژنتیکی... است.

مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی اضافه کرد: یکی دیگر از اقدامات دولت سیزدهم در حوزه سلامت این است که پیشگیری سطح چهار که پیشگیری از هزینه‌های اضافی است نیز اتفاق افتاده است.

وجدانی تصریح کرد: بسیاری از سی تی اسکن‌ها و آزمایش‌ها، بیمار را در معرض خطر قرار داده و بدون نیاز برای بیمار تجویز می‌شود، لذا بنای ما بر این است بیمار در معرض خطر قرار نگیرد.

وی با اشاره به اینکه سیاست پیشگیری باعث جمع شدن بیمارستان‌های زیادی در انگلستان و آلمان شده گفت: در هر استان و ایالت انگلستان، دو الی سه دستگاه سی تی اسکن بیشتر وجود ندارد، چراکه اجازه نمی‌دهند با کوچکترین دلایل، بیمار در معرض خطر دستگاه قرار گیرد، این در حالی است که در مشهد بالای ۲۰ دستگاه وجود دارد.

وجدانی افزود: در حوزه درمان، پوشش بیمه سلامت از ۵ بیماری به ۱۰۷ بیماری صعب‌العلاج افزایش یافته، همچنین تفاهم‌نامه راه‌اندازی پرونده الکترونیک در بیمارستان رضوی انجام و در راستای صرفه جویی کاغذ این اقدام در سایر بیمارستان‌های استان و کشور نیز عملی خواهد شد.

کارنامه شهیدرئیسی در حوزه سلامت یک کارنامه درخشان است

معاون فرهنگی اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی نیز در این مراسم با بیان اینکه کارنامه شهیدرئیسی در حوزه سلامت یک کارنامه درخشان است، گفت: احداث ۱۱ مرکز ناباروری، افزایش پوشش بیمه‌ای از پنج به ۱۰۷، قرار گرفتن مادران از بارداری تا پایان شیردهی تحت پوشش بیمه از اقدامات مهم دولت سیزدهم است و امیدواریم شاهد شتاب خدمت رسانی در دولت جدید هم باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حجت گنابادی‌نژاد با اشاره به ایام محرم اظهار کرد: مفتخریم که مملکت و کشوری بر مدار امام حسین (ع) داریم، امامی که بزرگترین اولویتش حمایت از مظلومان و مقابله با مستکبران است.

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی مجالی شد که جامعه بشری به نهضت و مکتب حسینی بازگردد با نگاهی به زندگینامه شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس می‌بینیم که سیره آنان در واقع ترجمانی از سیره ابا عبدالله الحسین (ع) است و با مطالعه زندگی هر شهید می‌بینیم هر شهید یک ترجمان از زندگی سید الشهدا را رقم زد.

گنابادی‌نژاد با بیان اینکه شهید رئیسی یک ترجمان از زندگی سید الشهدا را رقم زد، افزود: شهید رئیسی در بیان رهبری رئیس جمهوری خستگی‌ناپذیر بود، مردمی بودن را با عملکرد خود ترجمه کرد، در کنار دردمندان بود و کنار مردم بودن برای ایشان یک افتخار و فرهنگ بود. این شهید بزرگوار در واقع یک ترجمان از زندگی سید الشهدا را رقم زد.

معاون فرهنگی اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی افزد: شهید رئیسی در ۳ سال ریاست جمهوری، هشت بار به خوزستان سفر کرد، عده‌ای امروز دیپلماسی شهید رییسی را طعنه می‌زنند، اما در دوران ریاست ایشان روابط تیره و تار کشور با تاجیکستان برطرف و این کشور به شریک تبدیل شد.

گنابادی نژاد بیان کرد: رئیسی، رئیس جمهوری بود که به روستا‌هایی سر زد که فرمانداران آن شهرستان به آن روستا نرفته بودند و در شرایطی به شهادت رسید که نحوه‌ی شهادتش سندی بر خدمتگزار بودن وی بود.