شناسهٔ خبر: 67678957 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

با تصویب کمیته فنی شورای هماهنگی ترافیک؛

مسیر حرکت دسته‌های عزاداری قزوین تا امامزاده حسین (ع) تغییر کرد

قزوین - ایرنا - معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین از تغییر مسیر دسته‌های عزاداری استان تا رسیدن به زیارتگاه امامزاده حسین (ع) خبر داد.

صاحب‌خبر -

اسماعیلی عرشیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: محدودیت‌های ترافیکی با توجه به درخواست اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان، خیابان پیغمبریه در شب تاسوعا و روز عاشورای حسینی /۲۵ و ۲۶ تیرماه جاری/ جهت منع عبور دسته های عزاداری به دلیل باریک شدن عرض معبر در پی عملیات عمرانی و احتمال به خطر افتادن گروه عزاداران حسینی با مسیرهای دیگری جایگزین می‌شود.

وی اضافه کرد: بر اساس تصویب کمیته فنی شورای هماهنگی ترافیک استان قزوین حرکت دسته های عزاداری بعد از ورود به محدوده سبزه میدان، از پیاده راه ضلع جنوب سبزه میدان گذر کرده و از خیابان هلال احمر خلاف جهت کنونی وارد خیابان سپه خواهند شد، در همین راستا برای هدایت دسته های عزاداری به مسیر مشخص شده ابتدای خیابان پیغمبریه از سمت سبزه میدان با نصب نیوجرسی به صورتی که حرکت عابرین پیاده از میان آن به راحتی صورت پذیرد مسدود خواهد شد.

عرشیان تصریح کرد: با توجه به پیش بینی عبور عابران پیاده به جز دسته ها از خیابان پیغمبریه، قرار است ایمن سازی مضاعف در محدوده کارگاهی عملیات عمرانی و پاکسازی مسیر صورت پذیرد.

به گفته این مسوول، برای عبور ایمن دسته های عزاداری از پیاده راه سبزه میدان نیز باید ۳ ساعت قبل از شروع مراسم عزاداری شب تاسوعا، نیوجرسی‌ها و موانع لازم ابتدا و انتهای مسیر پیاده راه برداشته شود و سه ساعت بعد از مراسم عزاداری روز عاشورا در ۲۶ تیرماه ه به حالت اولیه بازگردد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین تاکید کرد: پلیس راهور بر اساس مصوبات شورای هماهنگی ترافیک از عبور احتمالی و تردد هرگونه خودرو در مسیر پیاده راه به جز خودروهای امدادی در این ۲ روز ممانعت به عمل می‌آورد، همچنین موانع و المان‌های زیباسازی موجود در مسیر پیاده راه سبزه میدان در راستای عبور امن دسته های عزاداری جمع آوری خواهد شد.

عرشیان خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی‌های لازم با نصب بنر در ابتدا و انتهای خیابان نادری، سبزه میدان و تقاطع هلال احمر انجام شده و برای ایمنی عبور عابرین پیاده در معبر پیغمبریه نیز قرار شد تا هماهنگی های لازم جهت بسته بودن درب ورودی چهار انبیا از خیابان پیغمبریه به هنگام زمان نماز مغرب و عشا عملیاتی شود.