شناسهٔ خبر: 67678102 - سرویس استانی
منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان خبر داد

آغاز طرح تابستانه مهارت در زنجان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: اجرای طرح تابستانه مهارت در استان زنجان آغاز شد؛ طرح تابستانه مهارت و ایجاد زمینه مناسب برای شناسایی استعدادهای مهارتی دانش‌آموزان و بازماندگان از تحصیل اجرایی می‌شود.

صاحب‌خبر -

محمدرضا انصاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان، اظهار کرد: طرح تابستانه مهارت و ایجاد زمینه مناسب برای شناسایی استعدادهای مهارتی دانش‌آموزان و بازماندگان از تحصیل اجرایی می‌شود.

وی افزود: کمک به هدایت تحصیلی و شغلی آن‌ها، کمک به خلاقیت، نوآوری و رشد مهارت‌های کسب و کار در دانش‌آموزان، استعدادسنجی، رغبت‌سنجی و تعیین بهترین شغل متناسب با ویژگی‌های فردی متقاضی، معرفی ظرفیت‌های اشتغال موجود در جامعه اعم این اهداف است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان تصریح کرد: این طرح بر اساس تفاهم‌نامه هفت جانبه کمیته امداد امام خمینی (ره)، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت آموزش و پرورش، دانشگاه آزاد اسلامی، سازمان بسیج سازندگی، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای اجرایی می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: در قالب این طرح تمامی مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در سطح استان در ۲ شیفت صبح و عصر برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان فعال هستند.

انصاری اظهار کرد: اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان متولی آموزش‌های غیر رسمی مهارتی در استان بوده و یکی از مهمترین عوامل اشتغال و آماده به کار بودن و توانمندسازی افراد برای حضور در عرصه کار و فعالیت است.

وی ادامه داد: طرح تابستانه مهارت در بازده زمانی ۱۵ تیرماه تا پانزدهم شهریور اجرا برای سنین ۱۲ تا ۱۵ سال تحت عنوان مهارت‌آموز و سنین ۱۵ تا ۱۸ سال در مراکز آموزشی دولتی و آموزشگاه‌های آزاد اجرایی می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: از سنین ۱۲ تا ۱۵ سال تحت عنوان مهارت‌آموز و سنین ۱۵ تا ۱۸ سال تحت عنوان کارآموز آموزش‌های مهارتی را در قالب دوره‌های آموزشی ۶۰ تا ۱۲۰ ساعته طی می‌کنند.

انصاری با اشاره به اینکه بالغ بر ۹ هزار استاندارد و سند حرفه در این سازمان تدوین شده است، افزود: خوشبختانه این امر موجب گسترش فعالیت‌های آموزشی سازمان شده است.