شناسهٔ خبر: 67677870 - سرویس علمی-فناوری
منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

مسی پرافتخارترین فوتبالیست جهان شد

فوق‌ستاره تیم ملی فوتبال آرژانتین تبدیل به پرافتخارترین فوتبالیست تاریخ شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز؛ یم ملی فوتبال آرژانتین از ساعت 4:50 امروز (دوشنبه به وقت تهران) در دیدار جنجالی فینال کوپا آمه‌ریکا 2024 که به خاطر بی‌نظمی در برگزاری آن با 80 دقیقه تأخیر آغاز شد، در ورزشگاه هارد راک میامی به مصاف کلمبیا رفت و در نهایت در جدالی 120 دقیقه‌ای موفق شد به لطف گل دقیقه 112 لائوتارو مارتینس با برتری یک بر صفر به عنوان قهرمانی این رقابت‌ها برسد.

تیم ملی فوتبال آرژانتین در حالی برای شانزدهمین بار فاتح کوپا آمه‌ریکا شد که لیونل مسی کاپیتان آلبی‌سلسته در دقیقه 66 بازی به خاطر پیچ خوردن مچ پایش مجبور شد جای خود را به نیکلاس گونزالس بدهد و وقتی روی نیمکت بازی هم‌تیمی‌هایش را دنبال می‌کرد، نتوانست بر احساسات غلبه کند و اشک از چشمانش جاری شد.

این بازی اما پایان خوبی برای او داشت و برنده هشت توپ طلا به مانند جام جهانی 2022، این بار در کشور آمریکا جام قهرمانی کوپا آمه‌ریکا 2024 را به همراه هم‌تیمی‌هایش بالای سر برد. لئو مسی حالا با گذر از دنی آلوز (با 44 جام عنوان قهرمانی) عنوان پرافتخارترین فوتبالیست تمامی ادوار را با کسب چهل‌ و پنجمین عنوان قهرمانی دوران حرفه‌ای‌اش به نام خود ثبت کرد.

تصاویری که از پای لیونل مسی منتشر شده است، نشان از متورم شدن مچ پای او دارد و هنوز مشخص نیست که این فوق‌ستاره آرژانتینی برای چه مدت به دور از میادین فوتبال خواهد بود، اما در صورتی که آسیب‌دیدگی مچ پای او از نوع درجه یک (رگ‌به‌رگ شدن) باشد، او در حدود یک تا سه هفته به دور از میادین خواهد بود. در صورتی که از این مصدومیت لیونل از نوع درجه دو (رگ به رگ شدن) باشد، او سه تا شش هفته خانه‌نشین خواهد بود و اگر آسیب‌دیدگی مسی از نوع درجه سه (پیچ‌خوردگی) باشد که شدیدترین نوع به حساب می‌آید، بهبودی او ممکن است چند ماه به طول بکشد.

انتهای پیام/