شناسهٔ خبر: 67676604 - سرویس سیاسی
منبع: ایسنا | لینک خبر

اگر ترور ترامپ ساختگی باشد باید منتظر یک «واترگیت» دیگر بود

کارشناس مسائل بین‌الملل درباره ترور نافرجام ترامپ نکاتی را بیان کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، علیرضا تقوی‌نیا کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره ترور نافرجام ترامپ بیان کرد: اگرچه هنوز ابعاد قضیه روشن نشده است؛ اما موضوع بسیار مشکوک است، زیرا با توجه به جو امنیتی حاکم بر آمریکا چنین تروری به راحتی امکان ندارد. کما اینکه محل استقرار تیرانداز نیز به این شک دامن می زند. اگر واقعیت هم داشته باشد گل به خودی بوده است که مخالفان ترامپ به شوی تبلیغاتی ترامپ کمک کردند. 

وی ادامه داد: البته اگر ثابت شود که این حادثه ساختگی بوده است قطعا یک واترگیت دیگر در آمریکا آن هم بر علیه ترامپ رقم خواهد خورد و قطعا باعث شکست او در رقابت‌های انتخاباتی خواهد شد. باید جلو رفت و دید که روند به چه صورت خواهد بود. اطلاعات تکمیلی باید دریافت شود تا دقیق‌تر در این زمینه بتوان اظهار نظر کرد.

تقوی نیا افزود: در آمریکا هر دو جناح رقیب نفوذهای قدرتمندی در ساختار قدرت دارند که می توانند این ماجرا را موشکافانه مورد بررسی قرار دهند. خصوصا دموکرات‌ها که الان قدرت را در دست را دارند و نظام سیاسی آمریکا هم نظامی ریاستی است که رئیس جمهور در آن حداکثر قدرت را دارد و در همین راستا هم باید گفت که اگر این ماجرا بعد ساختگی‌اش روشن شود رسوایی بدتر از واترگیت رقم می خورد، اما اگر اثبات نشود و واقعی بودن این رویداد صحه گذاشته شود ترامپ گام مثبتی برای پیروزی در انتخابات برداشته است.  معتقدم که این حادثه انتخابات پیش رو را تحت تاثیر جدی قرار خواهد داد.