شناسهٔ خبر: 67676467 - سرویس بین‌الملل
منبع: ایرنا | لینک خبر

هشدار مقامات صهیونیست نسبت به خطر بسته شدن بنادر اشغالی

تهران-ایرنا- روسای بنادر اشغالی «ایلات» و «اشدود» با اذعان به ورشکستگی این بنادر در نتیجه عملیات نیروهای مسلح یمن، نسبت به از کار افتادن تمام بنادر اشغالی در صورت گسترش دامنه جنگ با حزب‌الله لبنان هشدار دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از شبکه خبری المیادین، «گیدئون گیلبرت» رئیس بندر اشغالی ام‌الرشراش (ایلات) در این باره اذعان کرد که این بندر در حال ورشکستگی است و فقط یک کشتی در ماه های اخیر به ایلات وارد شده است.

وی همچنین گفت: یمنی‌ها با عملیات‌هایی که انجام دادند، راه ورود و دسترسی به ایلات را بسته‌اند.

در همین حال، رسانه‌های صهیونیستی به نقل از «شائول اشنایدر» رئیس هیئت مدیره بندر اشغالی «اشدود» اعلام کردند: اگر جبهه‌ای در شمال باز و جنگ تشدید شود، همه بنادر اسرائیل به جز بندر اشدود، از کار خواهد افتاد.

گیلبرت پیشتر نیز در گزارش هفت جولای (۱۷ تیر) خود به کمیته اقتصادی کنست(پارلمان) رژیم صهیونیستی، اعلام کرده بود که بندر ایلات در هشت ماه گذشته، فعالیتی نداشته و در نتیجه درآمدی نیز کسب نکرده است.

براساس این گزارش، تبادل بار در بندر ایلات به میزان ۸۵ درصد کاهش داشته که این موضوع باعث شده تا مسئولان بندر برای تامین هزینه های نگهداری از تاسیسات، از کابینه درخواست کمک مالی کنند.

روزنامه عرب زبان «رای الیوم» نیز اخیرا نوشت: عملیات پشتیبانی نیروهای مسلح یمن از گروه های مقاومت و محاصره دریایی رژیم صهیونیستی به شدت تل آویو را تحت فشار قرار داده است.

بر اساس این گزارش، عملیات نیروهای مسلح یمن به افزایش قیمت محصولات به ویژه مایحتاج اساسی غذایی این رژیم منجر شده است.

به گزارش ایرنا، از زمان آغاز جنگ در نوار غزه هریک از گروه‌های محور مقاومت در منطقه به شکلی از رزمندگان و ملت فلسطین حمایت کرده و در این میان نقش نیروهای مسلح یمن با مختل کردن صادرات و واردات رژیم صهیونیستی و حزب‌الله با درگیر کردن بخش قابل توجهی از نیروهای ارتش این رژیم برجسته‌تر بوده است.

حزب‌الله لبنان روزانه عملیات‌های متعددی را علیه مواضع نظامی و شهرک‌های غیرقانونی در شمال فلسطین اشغالی انجام می‌دهد و در نتیجه این عملیات‌ها، ساکنان این شهرک ها فرار و خانه‌های خود را رها کرده‌اند.

نیروهای مسلح یمن نیز با اعلام ممنوعیت تردد کشتی‌ها به مقصد بنادر فلسطین اشغالی، کشتی‌هایی که این ممنوعیت را نقض کرده، هدف قرار می‌دهد و حتی آمریکا و هم‌پیمانان غربی آن نیز علی‌رغم استقرار ناوهای خود در منطقه، در دفع حملات یمنی‌ها ناکام مانده‌اند.