شناسهٔ خبر: 67676246 - سرویس بین‌الملل
منبع: مشرق | لینک خبر

مقام نظامی آمریکا: تولید زیردریایی‌های اتمی در کره جنوبی قابل بررسی است

ایرنا

ساموئل پاپارو رئیس فرماندهی حوزه هند - اقیانوسیه ارتش آمریکا در اظهاراتی با تاکید بر اهمیت اتحاد نظامی میان واشنگتن و سئول، گفت: تولید زیردریایی‌های اتمی (SSN) در کره جنوبی قابل بررسی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق به نقل از شبکه خبری کی بی اس، رئیس فرماندهی حوزه هند - اقیانوسیه ارتش آمریکا در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی محلی در کره جنوبی، اظهار کرد: برای واشنگتن و سئول پیدا کردن موثرترین روش‌ها برای ترکیب توانایی‌هایشان به شیوه‌ای که منجر به افزایش توان دفاعی و تهاجمی اتحاد نظامی میان دو کشور شود، از اهمیت زیادی برخوردار است.

پاپارو در ادامه تاکید کرد: بنابراین اگر بر اساس محاسبات راهبردی، اطمینان حاصل شود که تولید زیردریایی‌های اتمی در کره جنوبی به افزایش توان دفاعی و تهاجمی اتحاد نظامی بین دو کشور خواهد انجامید، راه‌اندازی خط تولید آنها در کره جنوبی قابل بررسی است.

رئیس فرماندهی حوزه هند - اقیانوسیه ارتش آمریکا با بیان اینکه انجام این محاسبات راهبردی هم‌اکنون در دستور کار قرار دارد، از توضیح بیشتر در مورد این موضوع خودداری کرد و گفت: در حال حاضر اظهار نظر بیشتر در مورد این موضوع مقدور نیست.

آمریکا و کره جنوبی پیش تر دستورالعمل لازم برای ایجاد یک سیستم یکپارچه بازدارندگی هسته‌ای به منظور مقابله با تهدیدهای نظامی و هسته‌ای کره شمالی در شبه‌جزیره کره را صادر کردند.

کیم تائه هیو معاون امنیت ملی ریاست جمهوری کره جنوبی اعلام کرد که این دستورالعمل استقرار تجهیزات هسته‌ای آمریکا در اطراف شبه‌جزیره کره برای ایجاد بازدارندگی یا پاسخ به حملات هسته‌ای احتمالی کره شمالی را رسمیت می‌بخشد.

کیم تائید کرد که این دستورالعمل «بدان معناست که تسلیحات هسته‌ای آمریکا مشخصا برای انجام ماموریت در شبه‌جزیره کره مستقر می‌شوند.»