شناسهٔ خبر: 67674413 - سرویس استانی
منبع: ایسنا | لینک خبر

نفت سپاهان بزرگترین تولیدکننده روغن پایه خاورمیانه

مدیرعامل شرکت نفت سپاهان، بیشترین سهم از صادرات کشور، سهم موثر در بازارهای جهانی و حفظ جایگاه این شرکت به‌عنوان بزرگترین تولیدکننده محصولات روغن پایه گروه یک در خاورمیانه را از مهم‌ترین دستاوردهای شرکت در سال مالی ۱۴۰۲ برشمرد.

صاحب‌خبر -

در این آیین که صبح روز یکشنبه ۲۴ تیرماه در مرکز همایش‌های هتل ارم با حضور ۸۹ درصد سهام‌داران، حسابرس و بازرس قانونی شرکت و نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار شد، صورت‌ها مالی سال مالی ۱۴۰۲ به تصویب رسید.

فرهاد امین‌دهقان، مدیرعامل شرکت نفت سپاهان در گزارش خود به مجمع، از تولید بیش از ۷۴۱ هزار تن انواع روغن پایه و محصولات روانکار این شرکت در طول سال مالی ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: با این میزان تولید، رکوردی بی‌سابقه در تاریخ شرکت برای تولید سالانه محصولات رقم خورد.

وی افزود: در همین مدت، رکورد فروش ۷۴۳ هزار تن انواع محصولات به نسبت میانگین فروش ادوار گذشته به ثبت رسید که افزون بر ۲۳ هزار میلیارد تومان درآمد و ۴ هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان سود خالص برای شرکت به ارمغان آورد.

مدیرعامل شرکت نفت سپاهان، بیشترین سهم از صادرات کشور، سهم موثر در بازارهای جهانی و حفظ جایگاه این شرکت به‌عنوان بزرگترین تولیدکننده محصولات روغن پایه گروه یک در خاورمیانه را از مهم‌ترین دستاوردهای شرکت در سال مالی ۱۴۰۲ برشمرددر مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت نفت سپاهان، تقسیم ۶۰۰ ریال سود نقدی به ازای هر سهم، به تصویب سهام‌داران رسید..

امین‌دهقان، حفظ سودآوری شرکت در مقایسه با رقبا را از دیگر دستاوردهای شرکت نفت سپاهان در سال مالی ۱۴۰۲ برشمرد و خاطرنشان کرد: علی‌رغم افزایش هزینه‌های استثنایی همچون عوارض صادراتی، لغو معافیت‌های مالیاتی شرکت‌های تولیدی و عدم افزایش قیمت محصولات مشمول سازمان حمایتی، با تلاش کارکنان زحمت‌کش شرکت، روند سودآوری شرکت نفت سپاهان تداوم یافته است.

وی، تمرکز بر تولید سبد متنوع محصولات با هدف دستیابی به ارزش افزوده بیشتر، حرکت به سمت بازارهای صادراتی جدید، تقویت برند شرکت در بازارهای داخلی و صادراتی، بهبود سودآوری و سهم بازار و بهره‌برداری از طرح توسعه FRW شرکت را از مهم‌ترین برنامه‌های شرکت نفت سپاهان در سال مالی جدید نام برد و افزود: روند پیشرفت فازهای طرح TDAE و طرح تولید روغن‌های گروه ۲ و ۳، در سال جاری ادامه خواهد یافت. 

در ادامه، گزارش حسابرس شرکت قرائت و پس از آن، روزنامه اطلاعات به‌عنوان روزنامه کثیرالانتشار شرکت برای سال مالی ۱۴۰۳ تعیین گردید.

انتهای پیام