شناسهٔ خبر: 67673734 - سرویس استانی
منبع: ایسنا | لینک خبر

نشست ستاد اربعین استان ایلام هفتگی تشکیل می‌شود

مجید کیان

عصر امروز و در آستانه‌ی تاسوعا و عاشورای حسینی(ره) در نشست ستاد اربعین استان ایلام بر تلاش برای تکمیل پروژه‌های زیرساختی این حوزه در زمان‌بندی تعیین شده تأکید شد.

صاحب‌خبر -

«حسن بهرام‌نیا»، استاندار ایلام، در این نشست با تاکید شفاف‌سازی در اربعین اظهار کرد: هر نوع کالای مرتبط اربعین از جمله آب و سایر ملزومات، باید ثبت سامانه شود ‌و برای تحقق این مهم، سامانه جامع مدیریت انبار، توسط معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری تدوین شده است و برای اربعین امسال از این سامانه استفاده می‌شود. ضرورت دارد همه دستگاه‌های اجرایی و نهادها و ستادها، آمار اقلام ورودی و خروجی به استان را اعلام کنند. 

وی خاطرنشان کرد: هر هفته یک نشست اربعین برگزار و هر هفته یک بازدید از زیرساخت‌ها با حضور مدیران کل حوزه زیرساخت و دستگاه‌های مرتبط در مهران خواهیم داشت. 

نماینده عالی دولت در استان ایلام تصریح کرد: مدیران متولی در حوزه خدمات‌رسانی به زائران باید اهتمام داشته باشند و تلاش کنند پروژه‌های زیرساختی این حوزه در زمان‌بندی تعیین شده به بهره‌برداری برسند.

رییس ستاد اربعین استان ایلام ادامه داد: فرمانداران از امروز نسبت به دپو و ذخیره آب‌معدنی اقدام و نیازمندی‌های خو را در بحث اربعین اعلام کنند و آمادگی خود را ارتقا دهند. فرمانداران شهرستان‌ها ستاد معین را تشکیل دهند که در هر شهرستان چند مدیرکل به صورت معین شهرستانی حضور خواهند داشت و با تمام توان، به زوار خدمات‌رسانی کنند.

وی به نقش پررنگ و ممتاز مردم در برگزاری باشکوه اربعین‌حسینی اشاره کرد و گفت: کنگره بزرگ اربعین، مردمی و مردم‌محور است و مردم در آن نقش‌آفرین هستند.

وی با بیان این‌که دولت تنها زمینه‌ساز فراهم شدن شرایط تسهیل در تردد زوار و ارائه خدمت به زوار و زیرساخت‌های اربعین است، ابراز کرد: اربعین سال گذشته بسیار خوب برگزار شد به گونه‌ای که موجبات رضایت رهبر معظم انقلاب اسلامی، مردم و زوار اربعین را به دنبال داشته است.

استاندار ایلام تصریح کرد: اربعین امسال هم باید بهتر از سال گذشته برگزار و همه مدیران و اعضای ستاد اربعین و کمیته‌های مختلف ستاد اربعین پای‌کار باشند.

بهرام‌نیا خاطرنشان کرد: همه امکانات و توانمندی‌ها استانی پای‌کار باشد تا اربعین باشکوهی در استان برگزار شود.

وی با بیان این‌که تهیه آب‌سردکن و جانمایی آن‌ها در مرز مهران، تامین آب بسته‌بندی شده و دپو در سردخانه‌های مرز و شهر مهران باید تا قبل از اربعین انجام شود، خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین موضوعات پیش رو در اربعین امسال همانند سال گذشته، افزایش دمای هوا و شدت گرما است که باید تمهیدات لازم برای تامین و نصب مه‌پاش در مسیر تردد زوار در مرز فراهم شود.

استاندار ایلام با تاکید بر تکمیل طرح‌ها و پروژه‌های زیرساختی اربعین، اظهار کرد: فرمانداران ستادهای اربعین معین را در شهرستان‌های مختلف تشکیل دهند و شرایط مناسب برای خدمت به زوار را در مسیرهای منتهی به مرز مهران فراهم کنند، چرا که اربعین بهترین فرصت برای خدمت به زوار امام حسین(ع) است.  

انتهای پیام