شناسهٔ خبر: 67673394 - سرویس سیاسی
منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

نشست هم اندیشی نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات کشور با اصحاب رسانه خوزستان

صاحب‌خبر -

 

پدرام پاک آیین در نشست هم افزایي اصحاب رسانه و خانه مطبوعات استان خوزستان اظهار کرد: بسیاری از مشکلات در عرصه رسانه مشکلات پیچیده ای است که حل این مشکلات مولد چند مسأله است و مسائل جدید دیگری را پیش می آورد. برای همین امر نیاز به نگاهی فنی و تخصصی است.

وی گفت: قانون مطبوعات از سال ۱۳۶۴ تا به امروز که حدود چهار دهه از عمر آن می‌گذرد به غیر از اصلاح دو ماده تغییر چندانی نداشته است. در صورتی که حوزه رسانه به فناوری گره خورده است و آینده رسانه را نمی‌شود به ماه آینده و فصل آینده موکول کرد و پیش بینی این امر سخت و تا حدی غیر ممکن است. حوزه رسانه به شکل مداوم با ظهور فناوری های جدید از حوزه تولید تا حوزه توزیع محتوا تا حوزه پیدا کردن نوع مخاطب و مخاطب سازی دستخوش تغییر و تحول می‌شود. در حالی که قانون مربوط به چهل سال پیش است .

نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات کشور  تصریح کرد: بخشی از اینها به حوزه اجرا و مدیریت کلان در حوزه مطبوعات و حکمرانی رسانه  برمی‌گردد، اگر رویکرد دولت‌ها یک رویکرد فرهنگی باشد قطعا نظم دهی حوزه فرهنگ به راحتی انجام خواهد شد و اگر نگاهی فرهنگی نداشته باشند این امر دشوار خواهد بود. برخی از مشکلات در این راستا به خلأ های ما در حوزه فرهنگ مثل برخوردار نبودن از یک نظام صنفی برمی‌گردد.

وی در ادامه  اشاره کرد: باید منصفانه گفت دولت‌ها هم یک ظرفیتی برای اجرا مطالبات و پاسخگویی به این امور  و ایجاد فضای حکمرانی رسانه را دارند. دولت قادر نیست هم نیرو برای رسانه تربیت کند و هم مجوز فعالیت های این نیروها را بدهد و منابع درآمد های رسانه را فراهم سازند.

این مقام مسئول افزود ؛ در دور دوم نمایندگی هیات نظارت بر مطبوعات در استان خوزستان هیچ نشریه ایی توقیف و لغو امتیاز نشد و این به قانون مداری شما برمیگردد

پاک آیین در حوزه عمده صدور مجوزهایی که درمجمع مشورتی صادر شده عنوان کرد: با توجه به اینکه با تعدد و تنوع مجوز کاملا موافق هستم و اولویت موارد ارجاع شده در مجمع مشورتی ،تقاضاهای استان خوزستان بود و مجوزها حداکثر ظرف مدت ۲ تا ۳ ماه صادر گردیده اگر تاخیری مشاهده شد ، انعکاس یا استعلام آن نیامده بود

نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات با اشاره به بودجه یارانه وزرات ارشاد گفت ؛ در سال جاری بدون هیچ جهش حمایتی بوده و باید متناسب با تورم ۳۰ برابر افزایش پیدا میکرد

وی شیوه حمایت از رسانه با قوانین رتبه بندی را روش نا مناسب و ناعادلانه دانست و تاکید کرد: من مخالف رتبه بندی هستم چون داوری آن توسط مدیران مسئول رسانه ایی انجام میشود که منشاءتعارض منافع دارد در نتیجه مبنای قانونی ندارد و نیاز به تحول در این زمینه میباشد.