شناسهٔ خبر: 67668307 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

شرور مسلح نارمک دستگیر شد

تهران بزرگ - ایرنا - معاون اجتماعی پلیس اطلاعات پایتخت از دستگیری یکی از اشرار محله نارمک خبر داد و گفت: از این متهم هنگام دستگیری یک قبضه سلاح گرم کشف شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از پلیس پایتخت، سرهنگ اکبر موسوی روز یکشنبه در این خصوص اظهار کرد: ماموران پایگاه چهارم پلیس اطلاعات فاتب، خبری را در خصوص شرارت و قدرت نمایی یکی از اراذل و اوباش محدوده نارمک را با سلاح دریافت کرده و برای دستگیری متهم وارد عمل شدند.

معاون اجتماعی پلیس اطلاعات افزود: با تحت نظر قرار دادن این شرور به شکل شبانه روزی و اطمینان از اینکه متهم سلاح گرم حمل می‌کند، با مرجع قضایی هماهنگی شد و پس از اخذ دستور قضایی به مخفیگاه متهم که از قبل شناسایی شده بود اعزام شدند.

سرهنگ موسوی تاکید کرد: در یک عملیات ضربتی و غافگیرانه، این متهم دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه وی یک قبضه سلاح گرم کشف و به همراه متهم به پلیس منتقل شد.

وی گفت: متهم پس از اعتراف در بازجویی‌های انجام شده به جرم خود، با تکمیل پرونده راهی دادسرا شد.

دستگیری سارقان محتویات خودرو در ابوذر

همچنین سرهنگ کیانوش نظری سرکلانتر دهم پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری سارقان لوازم و محتویات خودرو در محدوده ابوذر خبر داد.

وی در این باره اظهار کرد: پیرو گشت زنی های هدفمند در محدوده خیابان عیوض خانی به منظور ایجاد امنیت و جلوگیری از وقوع جرم در محدوده حوزه استحفاظی، عوامل گشت کلانتری ۱۶۱ ابوذر به خودرو پراید دارای ۲ سرنشین که مشغول پرسه زنی و زاغ زنی خودروهای پارک شده مشاهده نموده و به وی مشکوک شدند.

سرهنگ نظری افزود: پس از زیر نظر گرفتن افراد به صورت نامحسوس، یکی از آنها اقدام به باز کردن درب خودرو پراید پارک شده به قصد سرقت کرد و بلافاصله با رویت ماموران پلیس سوار خودرو خود شده و اقدام به متواری شدند.

سرکلانتر دهم پلیس پیشگیری پایتخت با اشاره به آمادگی و هوشیاری ماموران ادامه داد: پس از مدت کوتاهی تعقیب و گریز با اجرای طرح مهار خودرو متهمان متوقف و دستگیر شدند که در بررسی های اولیه از خودرو متهمان یک عدد ضبط سرقتی، یک قبضه سلاح سرد و تعدادی ابزار آلات دست ساز مخصوص سرقت از اتومبیل آنها کشف و ضبط شد.

وی عنوان کرد: متهمان و پس از انتقال به کلانتری در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر سرقت محتویات و لوازم خودرو در سطح معابر تهران اعتراف کردند و پس از بررسی سابقه آن ها مشخص شد که دارای سوابق متعدد سرقت است.

سرهنگ نظری افزود: متهمان با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی برای کشف جرایم احتمالی و جزئیات پرونده در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.

غافلگیری سارق محتویات خودرو حین سرقت

از سوی دیگر سرهنگ عبدالرضا محمدی سرکلانتر هشتم پلیس پیشگیری تهران از دستگیری سارق سابقه دار در حین سرقت خبر داد و گفت: متهم به ۱۰ فقره سرقت مشابه اعتراف کرد.

وی در این خصوص افزود: عوامل گشت انتظامی کلانتری ۱۱۵ رازی حین گشت متهمی که در حال سرقت خودروی پراید بود را دیدند که متهم با رویت ماموران از محل متواری شد و پس از مدت کوتاهی تعقیب و گریز به صورت پیاده دستگیر شد.

به گفته سرهنگ محمدی، سارق به جرم خود مبنی بر سرقت لوازم و محتویات خودرو و ۱۰ فقره سرقت مشابه اعتراف کرد و تعداد یک عدد عینک آفتابی و لوازم داخل خودرو شاکی، یک قبضه سلاح سرد و تعدادی لوازم مخصوص سرقت از متهم کشف شد و لوازم داخل خودروی شاکی به وی بازگردانده شد.

سرکلانتر هشتم پلیس پیشگیری تهران با بیان اینکه متهم از سارقان حرفه ای و سابقه دار است، گفت: کشف جرایم احتمالی و شناسایی شکات دیگر در دستور کار پلیس قرار دارد و متهم به جهت پیگیری و تحقیقات بیشتر به مقامات قضایی معرفی شد.