شناسهٔ خبر: 67666225 - سرویس بین‌الملل
منبع: ایرنا | لینک خبر

۹۸ درصد ژاپنی‌های دورگه شکلی از پرخاشگری را تجربه می‌کنند

تهران- ایرنا- نتایج نظرسنجی گروهی از محققان ژاپنی نشان می‌دهد که حدود ۹۸ درصد از شهروندان دورگه این کشور ریزپرخاشگری (شکلی از پرخاشگری‌) را تجربه می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از خبرگزاری کیودو، این نتایج در حالی این نتایج منتشر شده است که جمعیت تبعه خارجی ژاپن در حال افزایش است و این کشور را به یک جامعه چند فرهنگی تبدیل می‌کند.

براساس گزارش وزارت بهداشت، کار و رفاه ژاپن، در سال ۲۰۲۲ از هر ۵۰ کودکی که در این کشور به دنیا آمده، یکی والدین تبعه خارجی داشته است.

این نظرسنجی توسط کمیته ای متشکل از لارنس یوشیتاکا شیموجی محقق دانشگاه کالیفرنیا و ویوکا ایچیکاوا روان درمانگر و نامزد دکترای دانشگاه تورنتو انجام شده است.

ریزپرخاشگری به توهین‌های گفتاری، رفتاری و محیطی خودخواسته یا ناخواسته‌ای گفته می شود که در برخوردهای کوتاه روزمره رخ می‌دهد.

حدود ۶۰ درصد از کسانی که به سوالات نظرسنجی راجب ریزپرخاشگری پاسخ دادند، گفتند که از آنها سؤالاتی پرسیده شده است که به نظر می‌رسد هویت ژاپنی آنها را زیر سؤال می‌برد و در بین این افراد حدود ۳۰ درصد پاسخ دادند که به خاطر دورگه بودن خود، مورد تحقیر قرار گرفته‌اند و ۱۵ درصد گفتند که توسط پلیس در خیابان مورد بازجویی قرار گرفته‌اند.

علاوه بر گزارش‌های مربوط به ریزپرخاشگری، حدود ۶۸ درصد گفتند که به دلیل هویت خود، قلدری و تبعیض را تجربه کرده‌اند.

شیموجی یادآوری کرده است که ژاپن کنونی مردمی با پیشینه های قومی و نژادی متعدد دارد. درک نادرست از آنها محرومیت اجتماعی را تداوم می‌بخشد و این یک وضعیت جدی است.