شناسهٔ خبر: 67666166 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

بخش مردمی به سوگواره ملی عکس عاشورایی سقا افزوده شد

اردبیل _ ایرنا _ دبیر هنری دومین دوره سوگواره ملی عکس عاشورایی «سقا» از افزوده شدن بخش عکس‌های موبایلی به فراخوان این دوره از سوگواره با هدف ایجاد مشارکت مردمی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا سجاد دادپور روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بخش عکس‌های موبایلی با هدف ایجاد مشارکت مردمی در بیان روایت، سنت‌ها و آیین‌های عزاداری ماه محرم در شهر اردبیل، تجمع بزرگ عزاداران اردبیلی در روز تاسوعا و عاشورای حسینی شهر اردبیل، شبیه‌خوانی و آیین شمع‌گردانی در شهر اردبیل، تکیه‌ها، امام‌زاده‌ها و حسینیه‌ها، اِلمان‌ها و مبلمان شهری اردبیل با موضوع محرم و روضه‌های خانگی به فراخوان دومین دوره سوگواره ملی عکس عاشورایی «سقا» افزوده شد.

وی افزود: علاقه‌مندان برای ثبت‌نام و شرکت در این سوگواره، می‌توانند عکس‌های موبایلی خود از شهر اردبیل را تا ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ به شماره تلفن ۰۹۳۹۲۳۶۳۶۲۲ در شبکه اجتماعی تلگرام ارسال کنند.

دبیر هنری دومین دوره سوگواره ملی عکس عاشورایی «سقا» ادامه داد: برای تشویق و انگیزه‌بخشی در بخش مردمی، تعداد ۱۰ جایزه نقدی پنج میلیون ریالی به ۱۰ برگزیده این بخش اهدا خواهد شد.

دادپور تصریح کرد: دومین دوره سوگواره ملی عکس عاشورایی «سقا» با هدف حفظ و ترویج فرهنگ عاشورایی در استان اردبیل و در ۲ بخش اصلی (اردویی و ویژه عکاسان استانی) و ملی (عزاداری در نقاط مختلف کشور) و در ایام محرم و صفر برگزار می‌شود.

وی گفت: برگزارکنندگان و شورای سیاست‌گذاری این سوگواره شامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اردبیل، حوزه هنری استان اردبیل، انجمن سینمای جوانان استان، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان و صداوسیمای مرکز اردبیل است.