شناسهٔ خبر: 67665969 - سرویس اجتماعی
منبع: ایلنا | لینک خبر

برنج طلایی تراریخته وارد کشور نشده است

مدیرکل امور فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: تمامی برنج‌های وارداتی به کشور که از مبادی قانونی وارد می‌شوند در هنگام ترخیص از نظر ایمنی، سلامت و وضعیت تراریختگی (تغییر ژنتیکی یافته) مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و تاکنون هیچ نوع برنجی با عنوان برنج طلایی فیلیپینی تراریخته وارد کشور نشده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا از سازمان غذا و دارو، عبدالعظیم بهفر افزود: تنها محصولات تراریخته وارداتی شامل دانه‌های روغن کلزا، پنبه دانه، ذرت و سویاست و براساس قانون ابلاغی تمامی کارخانجات تولید مواد غذایی موظف هستند محصولاتی که در فرایند تولید از دانه‌های روغن کلزا، پنبه دانه، ذرت و سویای تراریخته تولید شده را با درج عبارت «تراریخته» روی بسته بندی برای مصرف کننده مشخص کنند.

وی با بیان اینکه برنج های وارداتی به کشور، عمدتا از منابع کشور های هند و پاکستان هستند، اظهار داشت: طبق مقررات سازمان غذا و دارو منابع برنج های وارداتی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته و پس از ثبت، مجوز ورود برای محموله از منابع ثبت شده صادر می شود.

به گفته بهفر، در هنگام ترخیص تمامی فرآورده و یا مواد اولیه خوراکی از محموله نمونه برداری شده و طبق ضوابط و مقررات ملی کشور از نظر شاخص های ایمنی و سلامت مورد آزمون قرار می گیرند.

انتهای پیام/