شناسهٔ خبر: 67665549 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

۸۸ کیلومتر از شبکه فاضلاب خراسان‌شمالی لایروبی شد

بجنورد- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی از لایروبی و شستشوی ۸۸ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب استان در سه ماهه نخست امسال خبر داد.

صاحب‌خبر -

رضا عطایی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این اقدام با هدف افزایش طول عمر شبکه فاضلاب، جلوگیری از پس‌ زدگی و گرفتگی شبکه فاضلاب و رضایتمندی مشترکان با عملیات تخلیه منهول‌ ها و شستشو با دستگاه واترجت انجام شد.

وی افزود: با توجه‌ به اینکه طول خط و شبکه فاضلاب در استان حدود ۵۸۰ کیلومتر است، برنامه‌ ریزی لازم برای بازسازی و شستشوی مابقی آن در دستور کار شرکت است.

عطایی با اشاره به سمپاشی منهول‌ های فاضلاب در خراسان شمالی، گفت: با هدف امحای سوسک‌ ها و حشرات موذی و همچنین افزایش سطح بهداشت عمومی و رضایت شهروندان، تعداد پنج هزار و ۷۱۳ فقره منهول فاضلاب در سطح شهرهای استان سم‌ پاشی شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی یادآور شد: ۸۹ هزار و ۴۱۸ مشترک فاضلاب شهری و روستایی در استان وجود دارد که ۲۶.۷ درصد جمعیت استان را شامل می شود.

اکنون چهار شهر بجنورد، شیروان، اسفراین و آشخانه و سه روستای اسلام آباد، طبر و تازه قلعه در خراسان شمالی از خدمات جمع آوری و تصفیه فاضلاب بهره مند هستند.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد از جمعیت آن در نواحی روستایی سکونت دارند.