شناسهٔ خبر: 67665383 - سرویس استانی
منبع: اکونیوز | لینک خبر

دستگاه‌های اجرایی شفت در برگزاری مراسم اربعین همکاری کنند - اکونی

اقتصاد ایران: شفت- فرماندار شفت با اشاره به تشکیل ستاد اربعین در روستاهای این شهرستان گفت: همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان شفت در برگزاری باشکوه مراسم اربعین مشارکت داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی نقدی صبح دوشنبه در جلسه ستاد اربعین حسینی شهرستان شفت ضمن تسلیت فرارسیدن تاسوعای و عاشورای حسینی اظهار کرد: کم کم به زمان برگزاری عظیم و بین المللی اربعین نزدیک می‌شویم، نمایشی که به عنوان یک رویداد فرهنگی به کانون توجهات مسلمانان و حتی جهانیان تبدیل شده است.

فرماندار شهرستان شفت با تاکید به اهمیت این مراسم و لزوم انجام برنامه ریزی دقیق در این راستا افزود: گردهمایی عظیم اربعین حسینی هویت مهمی برای شیعیان به شمار می‌رود که باید از این فرصت معنوی به درستی استفاده کرد و میلیون‌ها نفر از مردم عشق و علاقه خود را به سید و سالار شهیدان اظهار می‌نمایند که این حضور روز به روز در حال گسترش است.

وی با اشاره به اینکه راهپیمایی اربعین امام حسین (ع) بزرگ‌ترین اجتماع بشری است آن را به منزله نمایش قدرت نظام جمهوری اسلامی در منطقه دانست، که با مدیریت امنیتی درست در سال‌های گذشته، بدون مشکل برگزار شده است، گفت: همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان شفت در برگزاری باشکوه مراسم اربعین مشارکت داشته باشند.

فرماندار شفت با اشاره به اینکه همایش عظیم عزاداران حسینی در اربعین سیدالشهدا (ع) بزرگ‌ترین راهپیمایی شیعه در تاریخ اسلام است، ادامه داد: این راهپیمایی عظیم نشان‌گر قدرت و عظمت شیعه به جهانیان است.

نقدی با بیان اینکه اربعین مایه حیات اسلام است، ادامه داد: دشمنان تلاش دارند راهپیمایی بزرگ اربعین کم رنگ جلوه دهند ولی به کوری چشم آنها می‌بینیم هر سال باشکوه‌تر از سال قبل برگزار می‌شود.

فرماندار شهرستان شفت با اشاره به اینکه سالانه عاشقان زیادی از اقصی نقاط جهان در این تجمع عظیم شیعه گرد هم می‌آیند، اضافه کرد: مردم در این مراسم معنوی سختی راه را به جان خریده و با تمام وجود خود در این مراسم حضور می‌یابند.

وی با بیان اینکه بسیاری از دشمنان تاب دیدن عظمت شیعه را ندارند، افزود: کسانی که ادعای روشن فکری می‌کنند باید در این مراسم حضور یابند تا شاهد زیبایی و شکوه آن باشند.

نقدی با اشاره به تشکیل ستاد اربعین در شهرستان بیان کرد: همه دستگاه‌ها باید به سهم خود در این ستاد ایفا نقش کرده و همکاری لازم را داشته باشند.

وی از تشکیل کمیته فرعی ستاد اربعین در روستاهای شهرستان شفت خبر داد و گفت: این ستاد با همکاری بخشداران برای اولین بار در شهرستان انجام می‌شود.