شناسهٔ خبر: 67664888 - سرویس اقتصادی
منبع: ایسنا | لینک خبر

/اقتصاد در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا/

بازارها پس از ترور نافرجام ترامپ به کدام سو خواهند رفت؟

راهله بختياری

پس از ترور نافرجام دونالد ترامپ، این سوال بوجود آمده که واکنش بازارها، طلا، دلار، اوراق قرضه و سهام چگونه پیش‌بینی می‌شود؟

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، اولین واکنش در بازارها، بیزاری از دارایی‌های پرریسک مانند سهام و هجوم به دارایی‌های امن مانند دلار آمریکا، اوراق خزانه آمریکا و طلا خواهد بود.

کارشناسان بر این باورند که این حادثه شانس پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات آتی ایالات‌متحده را بهبود می‌بخشد بنابراین، سهام و سایر طبقات دارایی مرتبط با نامزد جمهوریخواه ممکن است شاهد خرید بیشتر باشند.

به گفته ناظران بازار، معامله‌گران ابتدا به سمت دارایی‌های امن ‌هجوم خواهند برد و معاملاتی که به نامزدی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا مرتبط است، پس از تیراندازی به او ارزیابی مجدد می‌کنند.

نیک تویدیل، تحلیلگر ارشد بازار ATFX می‌گوید گمان می‌کنم که طلا می‌تواند بالاترین قیمت‌ها را آزمایش کند و ما شاهد خرید ین، دلار و اوراق خرانه آمریکا خواهیم بود.

با این حال، تفسیرهای اولیه بازار نشان می‌دهد که تیراندازی شانس ترامپ را برای برنده شدن در انتخابات افزایش می‌دهد و تمرکز را به اوراق بهاداری که بیشتر در معرض سیاست‌های او هستند تغییر خواهد داد و در نهایت ممکن است برای خزانه‌داری منفی باشد.

دارایی‌های مرتبط با تجارت موسوم به ترامپ، از دلار گرفته تا خزانه‌داری تا سهام زندان‌های خصوصی، شرکت‌های کارت اعتباری و شرکت‌های بیمه سلامت را شامل می‌شود. سرمایه‌گذاران، سیاست‌های جمهوریخواه در مورد تعرفه‌ها، مهاجرت و کسری بودجه را بررسی می‌کنند که این موارد منجر به دلار قوی‌تر، بازده اوراق قرضه بالاتر و محیطی مطلوب‌تر برای آن بخش‌های سهام می‌شود.

معامله‌گران همچنین از نزدیک اقدامات بازار در مورد نوسانات مورد انتظار در روز دوشنبه، مانند اقدامات روی یوان چین را بررسی خواهند کرد.

استراتژیست‌ها پیش از این انتظار داشتند که انتخابات ماه نوامبر انتخاباتی پرنوسانی باشد، به ویژه به این دلیل که دموکرات‌ها هنوز در مورد نامزدی جو بایدن پس از مناظره او در ماه گذشته رنجیده خاطر هستند. سرمایه‌گذاران همچنین با این احتمال دست و پنجه نرم می‌کردند که انتخابات ممکن است به یک اختلاف طولانی یا خشونت سیاسی ختم شود.

اما سابقه کمی برای رویدادهایی مانند پنسیلوانیا وجود دارد. زمانی که چهار دهه پیش رئیس‌جمهور رونالد ریگان به ضرب گلوله کشته شد، بازار سهام قبل از بسته شدن زودهنگام سقوط کرد. روز بعد، ۳۱ مارس ۱۹۸۱، اس اند پی ۵۰۰  بیش از یک درصد افزایش یافت و بازدهی ۱۰ ساله خزانه‌داری ۹ واحد پایه کاهش یافت و به ۱۳.۱۳درصد رسید.

به گفته مارکو پاپیک، استراتژیست ارشد مستقر در کالیفرنیا در BCA، سرمایه‌گذاران اوراق قرضه باید توجه ویژه‌ای داشته باشند زیرا این ترور احتمالا شانس انتخاب ترامپ را افزایش می‌دهد.

کایل رودا، تحلیلگر ارشد بازار مالی در کاپیتال گفت که پس از تیراندازی شاهد ورود مشتریان به بیت‌کوین و طلا بوده است و پس از انتشار این خبر، ارز دیجیتال پیشرفت کرد.

او گفت این خبر، نقطه‌ای در حال تغییر در هنجارهای سیاسی آمریکا و خشونت‌های سیاسی بیشتر است. برای بازارها به معنای معاملات امن ‌است، اما بیشتر به سمت پناهگاه‌های امن غیر سنتی متمایل است.

انتهای پیام