شناسهٔ خبر: 67663876 - سرویس بین‌الملل
منبع: ایسنا | لینک خبر

یک رهبر حماس: حال «محمد الضیف» خوب است/ مذاکرات را متوقف کردیم

زهرا موسوی

یکی از رهبران ارشد حماس تاکید کرد که حال «محمد الضیف» پس از حمله اشغالگران به منطقه مواصی در خان یونس در روز شنبه، «خوب» است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، یکی از رهبران ارشد حماس که خواست نامش فاش نشود، امروز-یکشنبه- توضیح داد: فرمانده محمد الضیف، فرمانده گردان‌های عزالدین القسام، شاخه نظامی حماس حالش خوب است و مستقیماً بر عملیات القسام و مقاومت نظارت می‌کند.

این رهبر حماس ادامه داد: جنبش حماس تصمیم گرفت مذاکرات برای دستیابی به آتش‌بس در نوار غزه را متوقف کند.

او اظهار کرد اشغالگران در مذاکرات جدیت ندارند و حماس «ارتکاب کشتار علیه غیرنظامیان بی‌دفاع» را محکوم می‌کند.

وی در اظهاراتی به خبرگزاری فرانسه توضیح داد: «اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، طی سلسله تماس‌ها و گفت‌وگوهای تلفنی، میانجی‌گران و برخی طرف‌های منطقه‌ای را از تصمیم حماس مبنی بر توقف مذاکرات به دلیل جدی نبودن اشغالگران و ادامه سیاست تعلل و مانع تراشی و ارتکاب کشتارها در حق غیرنظامیان بی‌دفاع مطلع کرد.»

پیشتر «خلیل الحیه»، نایب رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه شامگاه شنبه در گفت‌وگو با شبکه خبری الجزیره خاطرنشان کرد: نتانیاهو امیدوار بود که در این کنفرانس اسفبار پیروزی دروغین خود را اعلام کند و در همین راستا مدعی شد که محمد الضیف و رافع سلامه را ترور کرده است و در عین حال، اذعان کرد که ما از سرنوشت آنها خبری در دست نداریم و این نشانه آشکاری از شکست این حمله دروغین و تلاشی از سوی ارتش جنایتکار برای توجیه جنایت‌هایش علیه ملت ما است.

وی تاکید کرد: «به نتانیاهو می‌گوییم کور خواندی و شکست خوردی. محمد الضیف الان صدای تو را می‌شنود و حرف‌های دروغ و بی‌اساست را مسخره می‌کند.»

انتهای پیام