شناسهٔ خبر: 67662827 - سرویس اجتماعی
منبع: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری | لینک خبر

به میزبانی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل صورت گرفت؛

برگزاری هجدهمین نشست مدیران اداری و پشتیبانی دانشگاه‌های منطقه ۲ و دبیران مناطق ده گانه کشور

هجدهمین نشست مدیران اداری و پشتیبانی دانشگاه‌های منطقه ۲ و دبیران مناطق ده گانه کشور به میزبانی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، در ابتدای این نشست، بهرام عزیزالله گنجی با قدردانی از حضور مدیران اداری و پشتیبانی دانشگاه‌های کشور و رئیس اداره انتصابات و ترفیعات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با عرض تسلیت فرارسیدن ماه محرم و ایام سوگواری حسینی، از حضور حماسه آفرین مردم در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تشکر و قدردانی کرد و گفت: همه با هم برادرند و بعد از انتخابات باید همه‌ی اختلاف نظرها و اختلاف سلیقه‌ها کنار گذاشته شود و همگی متحد و همراه برای آبادانی، توسعه و پیشرفت کشور تلاش کنند.

رئیس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با گرامی‌داشت نام و یاد شهدای خدمت، شهید آیت الله رئیسی را مرد میدان، مردمدار، خستگی ناپذیر و همیشه در صحنه توصیف کرد و گفت: همه‌ی ما باید در ادامه مسیر شهدای خدمت گام برداریم و از هیچ تلاشی فروگذار نکنیم.

رئیس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با اشاره به مشکلات معیشی و تاکید مقام عالی وزارت به توجه ویژه به معیشت کارکنان اشاره کرد و گفت: سعی کردیم تا در چارچوب قانون و در راستای ظرفیت‌ها و امکانات دانشگاه، گام‌هایی در این مسیر برداریم و ان‌شالله با اجرایی شدن آیین‌نامه استخدامی اعضای غیر هیئت علمی دانشگاه نیز اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.

در ادامه، علیرضا خسروی معاون اداری مالی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل هدف هجدهمین نشست شورای مدیران اداری و پشتیبانی منطقه 2 و دبیران مناطق نه گانه کشور را بررسی آیین نامه استخدامی اعضای غیر هیئت علمی دانشگاه‌های کشور اعلام کرد و گفت: ان‌شالله با بحث و بررسی و تبادل نظر مدیران، یک وحدت رویه، انسجام و یکپارچیگی برای اجرای آیین‌نامه در نظر گرفته خواهد شد و همه‌ی کارمندان دانشگاه‌های ایران از نتایج اثربخش و ارزشمند این نشست بهره‌مند خواهند شد.

خسروی اظهار داشت: موضوعاتی از قبیل افزایش فوق‌العاده ویژه، ترمیم حقوق و همسان‌سازی حقوق کارمندان وزارت علوم با کارمندان غیربالینی وزارت بهداشت از جمله خواسته‌های کارمندان آموزش عالی ایران است که امیدواریم با مساعدت و پیگیری مسئولین به نتیجه برسد.

در ادامه جواد موسوی رئیس اداره انتصابات و ترفیعات وزارت علوم اظهار داشت: اصلاح آیین‌نامه استخدامی اعضای غیر هیئت علمی دانشگاه‌های کشور از سال 1393 آغاز شد. در سال 1397 نیز اصلاحلاتی صورت گرفت و سرانجام در انتهای سال 1402 و اوایل سال 1403 تغییراتی پیدا کرد و بندهایی برای ارتقای حقوق و ظرفیت شغلی کارمندان، همراه با رفع موانع و مشکلات با توجه به تاکید موکد مقام عالی وزارت صورت گرفت، به طوری که  پایه‌های تشویقی کارمندان از 7 مورد به 60 عنوان افزایش پیدا کرده است.

گفتنی است، این جلسه با بررسی آیین‌نامه توسط مدیران و کارشناسان حاضر ادامه پیدا کرد.