شناسهٔ خبر: 67660850 - سرویس بین‌الملل
منبع: ایرنا | لینک خبر

سازمان ملل:

استفاده اسرائیل از سلاح مخرب در مناطق شلوغ غزه محکوم است

تهران-ایرنا- دفتر حقوق بشر سازمان ملل با محکوم کردن جنایت اخیر رژیم صهیونیستی در کشتار ساکنان نوار غزه اعلام کرد که استفاده از سلاح با قدرت تخریب بالا در مناطق پر جمعیت در این منطقه نشان می‌دهد که این رژیم به طور عمد قوانین را زیرپا می‌گذارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از شبکه خبری الجزیره، دفتر حقوق بشر سازمان‌ ملل تاکید کرد که تداوم استفاده نیروهای صهیونیستی از سلاح با قدرت تخریب بالا در مناطق پرجمعیت نوار غزه محکوم است.

این دفتر اضافه کرد: ارتش اسرائیل (رژیم صهیونیستی) به استفاده از سلاح بسیار مخرب در مناطق شلوغ و پر جمعیت ادامه می‌دهد.

دفتر حقوق بشر سازمان‌ ملل همچنین تاکید کرد که استفاده رژیم اسرائیل از سلاح مخرب نشان ‌دهد که این رژیم از روی عمد قانون را زیر پا می‌گذارد.

ارتش اشغالگر صهیونیستی با وجود در جریان بودن مذاکرات برای آتش‌بس و مبادله اسرا، روز گذشته (شنبه) دست به دو جنایت وحشیانه در نوار غزه زد که طی آن بیش از ۴۰۰ فلسطینی شهید و مجروح شدند.

رژیم صهیونیستی روز شنبه با بمباران شهر خان یونس در جنوب نوار غزه دست کم ۹۰ نفر را شهید و حدود ۳۰۰ نفر دیگر را زخمی کرد.

این منطقه در جنوب نوار غزه، محل اسکان هزاران آواره فلسطینی بود که هدف بمباران جنگنده‌های رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

این در حالی است که «استفان دوجاریک» سخنگوی سازمان ملل پیشتر اعلام کرده بود: هیچ جا در غزه امن نیست و تلاش‌های بیشتری باید انجام شود تا از غیرنظامیان محافظت شود. ما به توقف فوری درگیری‌ها نیاز داریم تا چرخه خشونت برای مردم این منطقه متوقف شود و کمک‌های بشردوستانه به آنها برسد.

بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه، در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون ۳۸ هزار و ۴۴۳ فلسطینی شهید و ۸۸ هزار و ۴۸۱ نفر دیگر زخمی شده‌اند.