شناسهٔ خبر: 67660740 - سرویس فرهنگی
منبع: ایمنا | لینک خبر

وزیر فرهنگ:

هر فردی سر کار نیاید عزل می‌شود

وزیر فرهنگ در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفته می‌شود برخی معاونان یا رؤسای سازمان‌ها تابعه یک هفته است به وزارتخانه نمی‌آیند، گفت: ما یک مورد هم نداشتیم که کسی سر کار و پستش حاضر نشود. اگر چنین مواردی باشد، می‌توانیم آن‌ها را عزل کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدمهدی اسماعیلی اظهار کرد: گسترش کتاب‌خوانی مفید دغدغه همیشگی رهبر انقلاب و همه دلسوزان این حوزه بوده و قبلاً هم اسنادی در این زمینه در شورای عالی انقلاب فرهنگی وجود داشت، اما خلأ سند جامع و کاملی که با دارا بودن نگاشت نهادی، وظایف دستگاه‌ها در آن وجود داشته باشد احساس می‌شد.

وی با بیان اینکه همکاران من در نهاد کتابخانه‌ها سند ملی خواندن و ترویج مطالعه مفید را آماده کردند و در نهایت در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید، افزود: ۲۱ دستگاه وظیفه اجرایی پیدا کردند و امیدواریم خلأهایی که در گذشته داشتیم به واسطه این سند برطرف شود؛ زمان اجرای این سند را پنج‌ساله تعیین کردیم تا امکان بازبینی و ارتقا فراهم باشد، تحول بسیار خوبی است و تنها نگرانی در مورد کاستی‌های احتمالی در حوزه اجراست که ما قول دادیم با توجه به سابقه‌ای که در این زمینه در حوزه اسناد ابلاغی داریم، مسئله عملیاتی نبودن اسناد را از بین ببریم.

وزیر فرهنگ در ادامه در مورد استخدام ۴۰۰ نیروی جدید گفت: در مورد این مسئله سال گذشته اطلاع‌رسانی شد اکنون هم فرایندهای لازم در دولت در حال انجام است.

اسماعیلی در مورد اخباری که در خصوص انتصاب‌های خانوادگی در فضای مجازی مطرح شده است، عنوان کرد: در این مدت کار غیرمتعارفی صورت نگرفته است، این مدل ابراز علاقه‌ها در پایان دولت‌ها همیشه بوده و امید است خداوند متعال به همه ما تقوای لازم و توجه به عواقب اظهاراتمان را عطا کند.

وی درباره کارخانه زاگرس گفت: در تأمین برق لازم مشکل وجود دارد، چرا که این کارخانه وسعت زیادی دارد، در همین راستا و برای حل این مشکل با وزیر نیرو چندین بار جلسه تشکیل دادیم و امید است مشکلات حل شود چرا که برق مورد نیاز این کارخانه خارج از توان نیروگاهی استان است اگر از فصل اوج مصرف برق خارج شویم مشکلات آن نیز مرتفع می‌شود؛ کارخانه زاگرس مشکل تسهیلات ندارد و صرفاً مشکل تأمین برق باید رفع شود.

وزیر فرهنگ در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفته می‌شود برخی معاونان یا رؤسای سازمان‌ها تابعه یک هفته است به وزارتخانه نمی‌آیند، گفت: ما یک مورد هم نداشتیم که کسی سر کار و پستش حاضر نشود؛ برخلاف حرف‌هایی که هست و می‌زنند. اگر چنین مواردی باشد، می‌توانیم آن‌ها را عزل کنیم.