شناسهٔ خبر: 67660736 - سرویس بین‌الملل
منبع: ایسنا | لینک خبر

ماسک در واکنش به سوءقصد علیه ترامپ: بی‌کفایتی شدید یا حادثه‌ای عمدی!

امیرمحمد سهرابی

«ایلان ماسک» در واکنش به سوءقصد علیه جان «دونالد ترامپ» ضمن آنکه خواستار استعفای مدیر سرویس مخفی آمریکا شد، این حادثه را از ۲ جنبه مختلف در نظر گرفت و گفت یا «بی‌کفایتی شدید» را می‌رساند و یا اینکه «از قصد» صورت گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، در پی سوءقصد ناکام به جان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا در جریان یک کارزار انتخاباتی در پنسیلوانیا، مقام‌های آمریکایی و بسیاری از سران کشورها این واقعه را محکوم کردند. همچنین تحقیقاتی از سوی اف‌بی‌آی و سرویس مخفی آمریکا آغاز شده است.

خبرگزاری اسپوتنیک با اشاره به پست‌های «ایلان ماسک» در شبکه اجتماعی ایکس که خود صاحب آن است، گزارش کرد: «مدیر سرویس مخفی ایالات متحده آمریکا باید استعفا کند.»

ماسک به عنوان کارآفرین میلیاردر آمریکایی و بنیانگذار شرکت‌های سرشناس «تسلا» و «اسپیس ایکس» در ادامه نوشت: «من تماما از ترامپ حمایت می‌کنم و امیدوارم که حالش بهبود یابد.»

او درباره ترور نافرجام دونالد ترامپ گفت این حادثه یا بیانگر «بی‌کفایتی شدید» است و یا اینکه «از قصد» صورت گرفته است و «به هر حال مدیر سرویس مخفی ایالات متحده باید استعفا کند.»

رسانه خبری بلومبرگ روز شنبه از کمک «قابل‌توجه» ایلان ماسک به کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ خبر داد.

کمک مالی ایلان ماسک به کارزار انتخاباتی ترامپ بعد از آن مطرح می‌شود که این رئیس جمهور سابق آمریکا اخیرا از جنبه جذب کمک‌های مالی به ستادش توانسته با کمک اهداکنندگانی از بازار بورس وال استریت و در میان شرکت‌های سرشناس، از جو بایدن، رقیب دموکرات خود پیشی بگیرد.

هنگامی که ترامپ مقابل جمعی از هوادارانش سخنرانی می‌کرد، چندین گلوله شلیک شد. یک گلوله به گوش راست این سرمایه‌دار آمریکایی اصابت کرد و او به سرعت به یک مرکز پزشکی در همان نزدیکی منتقل شد. ترامپ بعدا در بیانیه‌ای توضیح داد که حالش «خوب» است.

سرویس مخفی آمریکا گزارش داد که یک تیرانداز مظنون و یکی از حاضران کشته شدند. ۲ آمریکایی دیگر هم به شدت مجروح شده‌اند. در محل تیراندازی یک قبضه اسلحه کشف شد و هنوز از هویت عامل تیراندازی اطلاعی در دست نیست.

انتهای پیام