شناسهٔ خبر: 67660554 - سرویس سیاسی
منبع: میزان | لینک خبر

رئیس کل دادگستری کرمانشاه: ۶۱۰ هزار پرونده در سال ۱۴۰۲ وارد دستگاه قضایی استان شد

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه از ورود ۶۱۰ هزار پرونده در سال ۱۴۰۲ به دستگاه قضایی استان خبر داد و گفت: بر اساس جمعیت این استان به ازای هر ۳ نفر در استان کرمانشاه یک پرونده قضایی تشکیل شده است که آمار بسیار بالایی به حساب می‌آید.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان- نشست رئیس کل دادگستری کرمانشاه با جامعه روحانیت استان به منظور بهره‌مندی از نقطه نظرات ایشان و هم‌افزایی هرچه بیشتر در رابطه با حل معضلات اجتماعی در دادگستری کرمانشاه برگزار شد.

شهرام کرمی رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در این نشست ضمن تسلیت ایام شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش، اظهار کرد: هدف از برگزاری این نشست، طرح موضوعات مهم، دغدغه‌ها و معضلات اصلی جامعه، ارائه راه حل و همچنین آگاهی از وظایف دستگاه قضایی در مواجهه با این مسائل است.

وی افزود: وظیفه اصلی روحانیت، شناخت ابعاد دینی و تسلط به موضوع و مسائل روز جامعه است و باید روحانیون در میان مردم برای تحقق آرمان‌های دینی حضور فعال داشته باشند.

کرمی با بیان اینکه سال گذشته ۶۱۰ هزار پرونده وارد دستگاه قضایی استان شده است، تصریح کرد: طبق این آمار به ازای هر ۳ نفر در استان کرمانشاه یک پرونده قضایی تشکیل شده که آمار بالایی است.

وی ادامه داد: این حجم از پرونده‌های ورودی، علاوه بر ایجاد هزینه و صرف زمان طرفین دعوا، در رسیدگی به آن‌ها نیز برای دستگاه قضایی مشکل ایجاد کرده است.  

لازم به ذکر است پیش از سخنان رئیس کل دادگستری استان، تعدادی از روحانیون مطالب و موضوعاتی را پیرامون آسیب‌ها و معضلات اجتماعی، فرهنگی، امنیتی و ... استان از جمله استفاده و خرید و فروش سلاح و مواد مخدر، کشت خشخاش، سرقت، قتل، اعتیاد، عفاف و حجاب، مظاهر فساد در برخی رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها، ترک فعل مسئولین، مشکلات حاشیه شهر و ... مطرح کردند و برخورد قاطعانه دستگاه قضایی استان با این معضلات را خواستار شدند.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با پاسخ به سؤالات مطرح شده، هم‌افزایی دستگاه‌ها در حل مشکلات جامعه را بسیار مؤثر ارزیابی و خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی مکلف به اجرای قانون است و در حیطه وظایف و اختیارات خود، با هرگونه ارتکاب جرم و ترک فعل بر اساس قانون برخورد قاطع خواهد کرد.

انتهای پیام/