شناسهٔ خبر: 67660098 - سرویس گوناگون
منبع: مردم‌سالاری‌آنلاین | لینک خبر

غذاهایی که باید در سفر به ویتنام امتحان کنید - مردم سالاری آنلاين

ویتنام یکی از کشورهایی است که به دلیل فرهنگ غذایی بسیار متنوع و لذیذ خود، یک مقصد محبوب برای گردشگران از سراسر جهان است. از نودل های خوشمزه تا سوپ های گرم و پر از ادویه، غذاهای ویتنامی همواره باعث شگفتی و شوق مسافرین تور ویتنام شده است.

صاحب‌خبر -

در این مقاله قصد داریم به بررسی و معرفی برخی از بهترین غذاهای ویتنامی بپردازیم که هر گردشگری باید حتما در حین سفر به این کشور تازه و جذاب امتحان کند. از فست فودهای مدرن گرفته تا غذاهای سنتی ، ویتنام دارای غذاهای بسیار خوشمزه و منحصر به فردی است که شما را به سفری فراموش نشدنی به دنیای طعم و مزه های جدید می برند.

اگر شما هم به دنبال تجربه کردن غذاهای متنوع و لذیذ ویتنامی هستید، با ما همراه شوید تا با معرفی این غذاها، سفری شگفت انگیز و لذت بخش به دنیای فرهنگ و آشپزی ویتنام داشته باشید.

غذاهایی که باید در سفر به ویتنام امتحان کنید! 

سوپ فو

سوپ فو معروف ترین غذای ویتنام، از نودل برنج در یک سوپ ادویه دار با گوشت و سبزیجات مختلف تهیه می شود و آن را همراه با سس چیلی یا سس دیپِ «نوک چام» (nuoc cham) از ماهی تخمیری میل می کنند. فو را عموما به عنوان صبحانه سرو می کنند. یک کاسه سوپ معمولا گوشت قلقلی، گوشت تکه ای یا ورقه ای را شامل می شود و روی آن جوانه گندم، برش لیمو و گیاهان معطر قرار می گیرد.

پنکیک بان سئو

«بان سئو» (Banh Xeo) مانند یک کرپ یا پنکیک، از آرد برنج، شیر نارگیل و زردچوبه تهیه می شود و می توانید درون آن را با نودل ورمیشلی، مرغ، گوشت گوساله، میگو، پیاز ورقه شده، جوانه گندم و قارچ پر کنید. 

ساندویچ بان می

«بان می» (Banh mi) یک ساندویچ فرانسوی-ویتنامی منحصربفرد است؛ علی الخصوص برای زمانی هایی که بسیار عجله دارید. این ساندویچ خوشمزهاز یک نان باگت تست شده تشکیل می شود که داخل آن را با شور مخلوط سبزیجات، مغز، کره، سس سویا، گشنیز، چیلی و فلفل های تند پر می کنند. 

بون تیت نونگ

«بون تیت نونگ» (Bun thit nuong) را با نودل برنج ورمیشلی، کاهوی خرد شده، خیار ورقه شده، جوانه گندم، ترب شور، ریحان، بادام زمینی خرد شده و نعناع درست می کنند و روی آن هم سردست گریل شده سرو می شود. برخلاف خوراک های نودلی، بون تیت نونگ به شکل سوپ یا درون آب گوشت سرو نمی شود اما آن را همراه با سس نوک چام میل می کنند تا طعم خوبی به آن ببخشد.

نودل می قوانگ

مثل دیگر غذاهای ویتنامی، سبزیجاتی مثل ریحان، گشنیز، کاهو، بادام زمینی، گل موز ورقه شده و کراکر برنج کنجددار همراه این غذا سرو می شود. این غذا را به راحتی با رنگ زرد نودل برنج آن می توان تشخیص داد. می قوانگ ترکیبی دلچسب از آب گوشت و استخوان طعم دار شده با سس ماهی، فلفل سیاه، موسیر، سیر به علاوه میگو، تخم بلدرچین پخته و گوشت کبابی است.

رول بهاری گای کوئن

این اسنک یا پیش غذای محبوب جایگزینی سالم تر برای نوع دیگری از غذاست که از رول تخم مرغ کاملاً برشته شده با محتویات نودل ماش، تکه های گوشت و ادویه های مختلف درست می شود. «گای کوئن» (Goi cuon) از نودل های ورمیشلی نازک، ورقه های گوشت، میگو، ریحان و کاهو تهیه می شود و این مواد را در کاغذ برنج نیمه شفاف می پیچند. برای چاشنی دار کردن این ترکیب معمولاً آن را در پودر چیلی و سسی مشابه «هویسین» (hoisin) می زنند و روی آن بادام زمینی می پاشند. 

بن کوئن

 مخلوطی از گوشت چرخ کرده مرغ، میگو و غیره، قارچ گوش ژله ایِ خرد شده، پیاز، ژامبون ویتنامی، جوانه گندم بخارپز شده و خیار پیچیده شده در ورقه های آرد برنجِ بخارپز طعمی شگفت انگیز این غذا را پدید می آورند که طعمی ملایم دارد. «بن کوئن» (banh cuon) را می توان به نام کیک رول شده هم شناخت. این اسنک بهترین انتخاب برای رفع گرسنگی در حین گشت و گذار در ویتنام است و به دلیل محبوبیت بین گردشگران تور ویتنام اغلب در اغذیه فروشی های خیابانی کنار جاذبه های دیدنی به فروش می رسد.

کوم تام

کوم تام را معمولاً برای صبحانه یا نهار می خورند، اما می توانید در هر ساعتی از روز که دلتان خواست آن را از اغذیه  فروشی های بازار و کنار خیابان میل کنید چرا که غذای گران قیمتی هم نیست.  «کوم تام» (Com tam) به  صورت سنتی با نیمرو، پیازچه خرد شده و انواع مختلفی از گوشت سرو می شود. 

کا خو تو

کا خو تو را با طعم شور و شیرین آن می شناسند و همیشه همراه با یک بشقاب برنج و سبزیجات تازه سرو می شود. این غذا را اغلب در شهرهای جنوبی ویتنام به خصوص هوشی مین خواهید دید.  کا خو تو را با فیله گربه ماهی و درون ظرف سفالی به آرامی پخته و با همان ظرف سرو می کنند. فیله گربه ماهی درون سس غلیظی تهیه شده از سس سویا، سس ماهی، شکر، موسیر، سیر، ادویه جات و چاشنی های مختلف کاراملی می شود. 

سوی سئو

«سوی سئو» (Xoi xeo) یک اسنک شیرین و خوشمزه ویتنامی است که روی آن پوره ماش سبز، سس سویا و موسیر خشک قرار می گیرد. بسیاری از رستوران ها امروزه با اضافه کردن مغز، مرغ پخته، ژامبون ویتنامی یا تخم مرغ ماندگار این اسنک را تبدیل به غذایی اصلی می کنند. گاهی سوی سئو با نارگیل خشک رنده شده، کنجد برشته شده و نبات درست می شود که در این حالت به عنوان دسر میل می شود.

در این مطلب سعی کردیم مشهورترین غذاهای ویتنامی را به شما معرفی کنیم تا اگر با تور ویتنام سفر کردید بتوانید نهایت استفاده را از سفر خود ببرید. شما کدام غذا را بیشتر دوست دارید؟

منبع : https://www.arisaparvaz.com