شناسهٔ خبر: 67660040 - سرویس اجتماعی
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سرهنگ کشیر: سرهنگ کشیر:

رانندگان مراقب عابران با لباس مشکی در این شب‌ها باشند رانندگان مراقب عابران با لباس مشکی در این شب‌ها باشند

سرهنگ کشیر از ممنوعیت تردد وسایل نقلیه سنگین در تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) تا ساعت ۲۴ در شهر تهران خبر داد.

صاحب‌خبر -

سرهنگ کشیر در برنامه زنده شهر امن گفت: با توجه به برگزاری مراسمات عزادرای سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش در این شب‌ها، پلیس راهور تهران بزرگ، تمهیدات ترافیکی ویژه‌ای را برای هر چه باشکوه و منظم‌تر برگزار شدن این مراسمات پیش بینی کرده و توصیه‌هایی نیز برای عابرین پیاده، راکبین موتورسیکلت و رانندگان دارد. 

او ادامه داد: در این شب‌ها همکاران بنده به صورت صد درصدی در تمامی معابر اصلی وفرعی حضور و تا پایان مراسمات، کنترل تردد‌ها و ایجاد نظم و امنیت تردد‌ها را به صورت خاص و ویژه بر عهده خواهند داشت. 

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: چندین لباس و راکت پلیسی جهت ایجاد نظم و انضباط ترافیکی بیشتر در شهر تهران، به مسئولین هیئات مذهبی و تکایا که قرار است دستجات عزاداری آنها در سطح معابر شهر تهران تردد داشته باشند تحویل گردیده است که می‌بایست افرادی که آموزش‌های لازم را دیده اند از این وسایل در جهت هدایت صحیح خودرو‌ها و موتورسیکلت سواران استفاده نمایند و حتما مسئولین این دستجات عزادرای همکاری لازم را با تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ داشته باشند. 

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ ضمن بیان این موضوع که رانندگی‌ها باید طوری باشد که مردم هیچگونه نگرانی حضور در معابر را نداشته باشند افزود: در این شب‌های محرم اقدامات ما و رانندگی‌های شهروندان باید طوری باشد که بدون حادثه و تصادف و مشکل ترافیکی، عابرین پیاده و افراد سالمند و خانواد‌هایی که به هیئات مذهبی تردد می‌کنند بدون هیچ دل نگرانی در مراسمات مذهبی شرکت کنند. 

سرهنگ کشیر از رانندگان خواست که همیشه و در همه حال به افراد مسن و افرادی که توانایی حرکت سریع را ندارند احترام گذاشته و مخصوصا در این شب‌ها تمرکز، حواس و چشم خود را در حین تردد‌ها از کودکان و افراد ناتوان بر ندارند. 

او  به رانندگان نیز توصیه‌ای داشت و گفت: لباس‌های عابرین مشکی است و به همین خاطر رانندگان به صورت کامل عابرین پیاده را نمی‌بینند به همین خاطر توصیه می‌شود در این شب‌ها رانندگان با دید وسیع‌تر و حواس جمع‌تر راندگی کنند و در هنگام رسیدن به محل‌های عزاداری و دستجات سینه زنی توقف کرده و اجازه عبور عابرین پیاده را بدهند و پس از حصول اطمینان از نبود افراد حرکت کنند . 

سرهنگ کشیر بیان کرد: عابرین پیاده حتما در این شب‌ها از نقاط روشن تردد کرده و هیچگاه از عرض معابر بزرگراهی جهت تردد به سمت دیگر بزرگراه استفاده نکنند و همیشه از پل‌های هوایی و پیاده رو‌ها استفاده کرده و سعی شود از کفش و یا شلواری استفاده شود که رنگ آن متمایز از رنگ مشکی باشد و یا اینکه قسمت‌هایی از آن شبرنگ داشته باشد تا رانندگان بتوانند عهابرین پیاده را بهتر و بیشتر رویت نمایند تا شاهد حوادث دلخراش نباشیم. 

سرهنگ کشیر گفت: موتورسواران گرامی سعی کنند از کلاه ایمنی با رنگ سفید در این ایام استفاده نمایند، زیرا لباس آنان تیره و مشکی است به همین دلیل سفیدی رنگ کلاه باعث هر چه بهتر و بیشتر دیده شدن تردد‌های آنان در سطح معابر شهر تهران می‌شود. 

او تصریح کرد: راکبین موتورسیکلت به این نکته توجه داشته باشند که اگر در سیستم روشنایی وسیله آنها نقص وجود دارد حتما نسبت به رفع آن اقدام نمایند و هیچگاه بدون چراغ در تاریکی هوا تردد نکنند و این وسیله را به وسیله شبرنگ آشکار سازی کنند. 

سرهنگ کشیر گفت: حتما موکب‌ها را در نقاط و محل‌هایی برپا نمایند که دارای نور کافی و لازم باشد و بیشتر دیده شود و در نقطه کور قرار نداشته باشد. همچنین مسئولین هیئات مذهبی همکاری لازم را به ویژه در این شب‌ها با خدمتگذاران خود در پلیس راهور تهران بزرگ داشته باشند تا مراسمات امسال نیز در کمال صحت و سلامت و باشکوه‌تر و منظم‌تر برگزار شود.