شناسهٔ خبر: 67659055 - سرویس علمی-فناوری
منبع: برنا | لینک خبر

المپیادهای ورزشی بین المللی بهترین راهکار معرفی ظرفیت های دانشگاه بین المللی امام خمینی است

معاون فرهنگی دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین گفت: معرفی ظرفیت های دانشگاه، افزایش پذیرش دانشجوی خارجی، تقویت سلامت روحی و جسمی دانشجویان، ارتباط بیشتر با ملل جهان از مهمترین اهداف برگزاری المپیاد ورزشی دانشجویان خارجی در قزوین است. معاون فرهنگی دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین گفت: معرفی ظرفیت های دانشگاه، افزایش پذیرش دانشجوی خارجی، تقویت سلامت روحی و جسمی دانشجویان، ارتباط بیشتر با ملل جهان از مهمترین اهداف برگزاری المپیاد ورزشی دانشجویان خارجی در قزوین است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی به همراه معاون فرهنگی و مدیر تربیت بدنی این دانشگاه با شرکت در نشست خبری به سوالات خبرنگاران در خصوص برگزاری دومین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان خارجی دانشگاههای کشور پاسخ گفتند و برنامه های این رویداد فرهنگی را تشریح کردند. 


همتی معاون دانشجویی دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین در این نشست اظهارداشت: دومین المپیاد ورزشی دانشجویان خارجی از ۲۸ تیر ماه کلید می خورد و مراسم افتتاحیه اول مرداد ماه از ساعت ۷ آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این رویداد مهم ورزشی تصریح کرد: در کنار یک رقابت ورزشی سالم و مهیج برای تقویت نشاط و سلامت دانشجویان چند هدف عمده را در برگزاری این رویداد دنبال می کنیم.

همتی بیان کرد: دانشگاه بین الملل امام خمینی آبروی نظام است و یکی از راهکارها برای معرفی این دانشگاه میزبانی از المپیادهای بین المللی است که محقق شده است. 

معاون دانشجویی دانشگاه بین المللی امام خمینی یادآورشد: هدف اول از برگزاری این المپیاد «نهضت بهزیستی» و رسیدن به سلامت و زندگی بهتر دانشجویان خارجی است.

همتی گفت: هدف دیگر«نهضت تربیتی» است که از سوی امور دانشجویی دنبال می شود و هدف سوم تحقق «نهضت اصلاحی» است تا از سبک زندگی ماشینی به سمت یک زندگی سالم و ورزشی حرکت کنیم.
 
این مدیر فرهنگی اظهارداشت: هدف بزرگ تر ما صدور انقلاب است و تلاش می کنیم با کشورهای جهان ارتباط داشته باشیم که یکی از این راهکارها پذیرش دانشجوی خارجی بعنوان سفیران فرهنگی است و برگزاری این مسابقات به این هدف نیز کمک می کند.

همتی از همکاری استانداری، شهرداری و شورای شهر و اداره کل ورزش و جوانان در برگزاری المپیاد ورزشی دانشجویان خارجی تشکر و قدردانی کرد.


معاون فرهنگی دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین یادآورشد: در کنار مسابقات ورزشی همچنین فوق برنامه های سیاحتی و تفریحی، بازدید از اماکن تاریخی و باستانی، جنگ فرهنگی، جشنواره غذا و لباس‌ با حفظ شعائر دینی نیز در این المپیاد پیش بینی شده است.

دومین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان خارجی از 28 تیرماه لغایت 5 مرداد ماه با حضور یک هزار و 111 دانشجو از 48 کشور جهان در 10 رشته ورزشی برگزار می شود.

دانشجویان از 50 ملیت جهان در دو بخش بانوان و آقایان به مدت 9 روز در این المپیاد با هم رقابت می کنند.

انتهای پیام