شناسهٔ خبر: 67657478 - سرویس اجتماعی
منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

جنایت بر سر منچ‌بازی | قتل‌های عجیب؛ از درگیری بخاطر مافیا و مارپله تا کارت بازی و بازی خرس وسط

دعوای دو دوست هنگام بازی منچ در رستورانی در مشهد، رنگ خون گرفت. عامل جنایت که پس از قتل دوستش به پایتخت گریخته بود، در کمتر از یک ماه دستگیر شد.

صاحب‌خبر -

همشهری آنلاین - حوادث: شامگاه بیست و هفتم خرداد ماه دو دوست قدیمی به رستورانی در مشهد رفتند و پس از سفارش غذا، چشمشان به جعبه‌های بازی که در قفسه‌ای چیده شده بود افتاد. آنها برای سرگرمی تصمیم گرفتند منچ بازی کنند اما فقط چند دقیقه از بازی آنها گذشته بود که ناگها بر سر تاس انداختن، با هم بحث‌شان شد. هر دو به شدت عصبانی و خشمگین بودند و یکی از آنها که مهدی نام داشت سفره را بهم ریخت، ‌نمکدان و پارچ آب را به سمت دوستش پرتاب کرد. جوان دیگر نتوانست خشمش را کنترل کند و چاقویی از روی میز برداشت و به سمت دوستش ضربه‌ای پرتاب کرد. مهدی بر اثر اصابت ضربه چاقو خون آلود روی زمین افتاد و ضارب با دیدن این وضعیت، به سرعت از رستوران خارج شد و فرار کرد.

فرار به پایتخت

گزارش این درگیری خونین به پلیس مشهد اعلام شد و جوان زخمی برای درمان به بیمارستان انتقال یافت. اما تلاش برای نجات او بی فایده بود و وی به کام مرگ رفت. در این شرایط، کارآگاهان جنایی وارد عمل شدند و جست و جو برای دستگیری عامل جنایت آغاز شد. قاتل اما از مشهد گریخته بود و بررسی‌ها نشان می‌داد که او به تهران فرار کرده است. با شناسایی مخفیگاه وی، ماموران موفق شدند روز پنجشنبه، متهم را که در خانه دوستش در شرق تهران پنهان شده بود، دستگیر کنند. او در بازجویی‌ها گفت: روز حادثه در حال بازی و خنده بودیم که دوستم شروع به جر زنی کرد. من هم عصبانی شدم و از او خواستم حواسش را جمع کند. وقتی به خودم آمدم دیدم ماجرا جدی شده است. نمی خواستم جان دوستم را بگیرم و همه چیز در یک لحظه من رخ داد. وی ادامه داد: پس از آنکه دوستم زخمی شد، فرار کردم اما فکر می کردم دوستم زنده است. از ترسم در تهران مخفی شدم که پس از دستگیری فهمیدم او جان باخته و حالا به شدت پشیمانم.

پس از اعترافات متهم به قتل، قاضی محسن اختیاری بازپرس جنایی تهران، پرونده را با صدور عدم صلاحیت به دادسرای مشهد فرستاد.

بازی مرگ

باورتان می‌شود که بازی‌های دوستانه تا حالا باعث درگیری‌های مرگبار زیادی در گوشه‌ و کنار کشور شده است؟ این گزارش مرور همه بازی‌هایی است که در نهایت به جنایت ختم شده است.

جنایت هنگام بازی بسکتبال

سال گذشته در یکی از محله های شهر بابل چند جوان مشغول بازی بسکتبال بودند که دو نفر از آنها در جریان بازی با هم درگیر شدند. دعوای آن دو نفر پایان خوشی نداشت و به قتل یکی از آنها که جوانی ۲۰ ساله بود منجر شد. به دنبال این حادثه، عامل جنایت که جوانی ۲۶ ساله بود دستگیر شد و اعتراف کرد که بر سر یک لحظه عصبانیت دست به قتل دوستش زده است.

کارت بازی مرگبار

آذر سال ۱۴۰۱ جنایت هولناکی در غرب پایتخت رخ داد که قربانی آن جوانی ۲۱ ساله بود. آن روز قاتل و مقتول در حال کارت بازی بودند که ناگهان درگیری میان آنها رخ داد. آنطور که شاهدان گفتند، این درگیری در چشم بر هم زدنی چنان بالا گرفت که قاتل با اسلحه به سمت مقتول شلیک کرد و پس از قتل او گریخت. هرچند که عامل این جنایت به صورت غیرقانونی از کشور خارج شد و به ترکیه فرار کرد اما ۳ ماه بعد به تهران برگشت و دستگیر شد.

قتل هنگام بازی مارپله

۱۴ تیر ۱۴۰۲ درگیری خونینی بین دو دوست در کرمان رخ داد که در جریان آن یکی از آنها که جوانی ۳۳ساله بود به قتل رسید. قاتل مردی ۴۰ ساله بود که روز حادثه با همشهری خود در حال بازی مارپله بود. تفریح آنها اما رنگ خون گرفت و قاتل که تصور می‌کرد دوستش تقلب کرده است با مشت و لگد به جان او افتاد. در این حادثه، جوان ۳۳ساله جان باخته و عامل جنایت دستگیر شد و در بازجویی ها به شدت اظهار ندامت و پشیمانی کرد.

جنایت هنگام بازی خرس وسط

یکی دیگر از جنایت های عجیب در جریان بازی و تفریح، مربوط به قتل جوانی ۲۵ ساله در پارک آن است؛ ‌آن هم به خاطر بازی خرس وسط. این حادثه اردیبهشت امسال در یکی از بوستان های تهران رخ داد. شب حادثه چند جوان در حال بازی خرس وسطی بودند که قاتل هم تصمیم گرفت در بازی شرکت کند اما وی با چند نفر دیگر که در حال بازی بودند درگیر شد و در جریان این درگیری قاتل با چاقو ضربه ای به مقتول زد. هرچند پس از جنایت فرار کرد اما ماموران پلیس موفق شدند وی را دستگیر کنند.

قتل در بازی مافیا

۲۹ شهریور سال گذشته چند جوان برای انجام بازی مافیا به کافه‌ای در شهرری رفتند. در میان افراد شرکت کننده در این بازی، دختری به نام سمیرا نیز حضور داشت که یکی از افراد حاضر در کافه به نام مسعود به او علاقه داشت. در جریان بازی، مسعود که تصور می‌کرد یکی از شرکت‌کنندگان در بازی به سمیرا ابراز علاقه کرده، با وی درگیر شد اما در جریان این درگیری با ضربات چاقو به قتل رسید. هرچند قاتل پس از جنایت به مرزهای غربی گریخته بود تا از کشور خارج شود اما از سوی پلیس دستگیر و پس از محاکمه در دادگاه کیفری استان تهران، به قصاص محکوم شد.