شناسهٔ خبر: 67656548 - سرویس استانی
منبع: ایمنا | لینک خبر

آزادی ۹۹ زندانی جرائم غیرعمد با کمک ستاد دیه قزوین

رئیس ستاد دیه استان قزوین از آزادسازی ۹۹ نفر از زندانیان با کمک‌های اعتباری و مالی این ستاد در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، مهدی عبدیان عصر امروز _شنبه بیست‌وسوم تیر_ در جلسه هیئت امنای ستاد دیه استان قزوین اظهار کرد: در سال جاری موفق به آزادسازی تعداد ۹۹ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد شده‌ایم که شامل ۹۵ نفر مرد و ۴ نفر زن بوده‌اند.

وی مبلغ بدهی زندانیان آزادشده را بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: بابت آزادی آنان مبلغ ۷۹ میلیارد ریال به صورت کمک بلاعوض و مبلغ ۲۱ میلیارد ریال نیز به صورت وام پرداخت شده است.

رئیس ستاد دیه استان قزوین با اشاره به فرارسیدن ایام محرم و صفر و فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی اضافه کرد: از تمامی خیران و نیکوکاران استان که در تمامی مناسبت‌های مذهبی همواره پیش قدم در امور خیر بوده‌اند، درخواست داریم زندانیان تحت حمایت ستاد دیه را دریابند و در این روزها یاری‌ رسان زندانیان جرایم غیرعمد باشند.

عبدیان ادامه داد: بسیاری از این افراد نه به خاطر ارتکاب اعمال مجرمانه و تنها به صرف تنگدستی در پرداخت دیون و بدهی‌های مالی خود روانه زندان‌های استان شده‌اند.

به گزارش ایمنا، در این جلسه که به ریاست به ریاست حجت‌الاسلام علی مصطفوی نیا ریاست کل دادگستری استان قزوین تشکیل شد، در خصوص نحوه آزادی تعدادی از زندانیان جرایم غیرعمد مشمول کمک ستاد دیه تصمیم‌گیری شد.